سفر لندرکینگ به غرب آسیا برای دستیابی به طرح آتش‌بس در یمن

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «تیم لندرکینگ» نماینده ویژه این کشور در امور یمن به غرب آسیا سفر خواهد کرد تا یمنی‌ها را برای دستیابی تو نو به طرحی برای آتش‌بس در یمن، مذاكرات درباره حل و فصل جنگ داخلی و پايان دادن به فاجعه انسانی حاصل از این جنگ، تحت فشار قرار دهد.

♦️ سفر لندرکینگ به غرب آسیا برای دستیابی به طرح آتش‌بس در یمن

 

🔹 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «تیم لندرکینگ» نماینده ویژه این کشور در امور یمن به غرب آسیا سفر خواهد کرد تا یمنی‌ها را برای دستیابی تو نو به طرحی برای آتش‌بس در یمن، مذاکرات درباره حل و فصل جنگ داخلی و پایان دادن به فاجعه انسانی حاصل از این جنگ، تحت فشار قرار دهد.

 

🔹 انتظار می‌رود سفر لندرکینگ شامل جلساتی با رهبران انصارالله نیز شود؛ زیرا این دیپلمات کهنه‌کار در اوایل ماه قبل گفته بود که «بلافاصله» به منطقه بازخواهد گشت؛ اگر آن‌ها (رهبران انصارالله) آماده گفت‌وگو باشند. وزارت خارجه همچنین اعلام کرده لندرکینگ با رهبران ارشد منطقه‌ای در هماهنگی با گریفیتس دیدار خواهد کرد و این گفت‌وگوها با هدف تلاش برای «ایجاد آتش‌بس پایدار و توافق صلح» انجام خواهد شد.

 

🔹دولت عربستان و دولت مستعفی یمن از پیشنهاد ابتکار جهت آتش‌بسی که شامل بازگشایی فرودگاه صنعا و اجازه واردات سوخت و مواد غذایی از طریق بندر حدیده می‌شود، استقبال کرده‌اند ولی انصارالله اعلام کرده‌ این پیشنهاد نظر آن‌ها (رفع کامل محاصره دریایی و هوایی) را تامین نمی‌کند، ولی پذیرفته‌اند با عربستان و آمریکا وارد گفت‌وگو شود.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-yemen-security-usa/u-s-special-envoy-for-yemen-traveling-to-middle-east-idUSKBN2BH39C)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه