تبرئه دولت مستعفی یمن از اتهامات فساد مالی با گزارش جدید هیئت کارشناسان سازمان ملل

هیئت کارشناسان سازمان ملل که تحریم‌ها علیه یمن را کنترل می‌کند، از ادعای فساد و پولشویی علیه دولت (مستعفی)، بانک مرکزی و یک شرکت هلدینگ مستقر در امارات عقب‌نشینی کرده و می‌گوید در بررسی اولیه اطلاعات جدید، هیچ مدرکی پیدا نکرده است.

♦️ تبرئه دولت مستعفی یمن از اتهامات فساد مالی با گزارش جدید هیئت کارشناسان سازمان ملل

 

🔹 هیئت کارشناسان سازمان ملل که تحریم‌ها علیه یمن را کنترل می‌کند، از ادعای فساد و پولشویی علیه دولت (مستعفی)، بانک مرکزی و یک شرکت هلدینگ مستقر در امارات عقب‌نشینی کرده و می‌گوید در بررسی اولیه اطلاعات جدید، هیچ مدرکی پیدا نکرده است.

🔹 این هیئت در نامه‌های خود به کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل و رئیس گروه «هایل سعید اَنام» مستقر در امارات که به دست آسوشیتدپرس نیز رسیده، گفت که حداقل به طور موقت این ادعاها را پس می‌گیرد. این کارشناسان اعلام نمودند که قصد دارند «یک بررسی کامل» از گزارش اولیه که در ۲۵ ژانویه منتشر شده، انجام دهند و نتیجه‌گیری خود را «به موقع» به ۱۵ عضو شورای امنیت ارائه دهند.

🔹 این هیئت در گزارش ژانویه به شورای امنیت ادعا کرد که دولت یمن (مستعفی)، طرحی را برای انتقال غیرقانونی ۴۲۳ میلیون دلار از پول سعودی به دلالان برای خرید برنج و سایر کالاها برای مردم یمن اجرا کرده است. این گزارش گفت: «دولت یمن(مستعفی) در برخی موارد اقدام به پولشویی و اقدامات فاسد مالی می‎‌کند که بر دسترسی به مواد غذایی کافی برای یمنی‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و این نقض حق تغذیه یمنی‌هاست».

منبع

(https://apnews.com/article/middle-east-yemen-united-nations-united-arab-emirates-fce26f460b73def2afcc86806ab589a6)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه