استقبال علنی وزیر خارجه سعودی از عادی‌سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی

وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با CNN گفت که «عادی سازی روابط با اسرائیل» در منطقه منافع فوق‌العاده‌ای برای کل منطقه به همراه خواهد داشت و از نظر اقتصادی و اجتماعی و همچنین از نظر امنیتی بسیار سودمند خواهد بود.

استقبال علنی وزیر خارجه سعودی از عادی‌سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی

🔹 وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با CNN گفت که «عادی سازی روابط با اسرائیل» در منطقه منافع فوق‌العاده‌ای برای کل منطقه به همراه خواهد داشت و از نظر اقتصادی و اجتماعی و همچنین از نظر امنیتی بسیار سودمند خواهد بود.

🔹 فیصل‌ بن‌فرحان در این مصاحبه خاطرنشان کرد: «نتیجه‌گیری هر معامله‌ای در ارتباط با عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی بستگی به پیشرفت در روند صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دارد». وی افزود که در حال حاضر هر طرح عادی‌سازی در منطقه موفق نخواهد بود مگر اینکه به مسئله فلسطین بپردازد و ما باید بتوانیم یک کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ ایجاد کنیم که متضمن عزت فلسطینی‌ها باشد و حقوق آن‌ها را تامین کند.

🔹 بن‌فرحان در ادامه تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل از سال ۲۰۰۲ با عنوان «ابتکار صلح عربی» وجود دارد و پادشاهی سعودی، نخستین طرفی بوده که از ۱۹۸۲ بحث عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در ازای توافقی برای آرمان فلسطین مطرح کرده است.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه