انتخابات پارلمانی آلمان

اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپایی» در یادداشتی به ارزیابی انتخابات پارلمانی آلمان که مهرماه برگزار خواهد شد پرداخته است.

♦️ انتخابات پارلمانی آلمان

 

#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپایی» در یادداشتی به ارزیابی انتخابات پارلمانی آلمان که مهرماه برگزار خواهد شد پرداخته است. طبق این یادداشت حزب دموکرات‌مسیحی که از ۱۹۹۸ توانست دیگر رقبای محافظه‌کار را کنار بزند، اکنون وضعیت خوبی در نظرسنجی‌ها ندارد.

🔸 طبق یادداشت مذکور، این حزب با نخست‌وزیری مرکل توانست بیکاری را کاهش دهد، قوانین اجتماعی لیبرال‌تری تصویب کند و سیاست خارجی متوازنی میان روسیه و آمریکا برقرار سازد. ولی اکنون روند کُند واکسیناسیون، باج‌گیری قدرت‌های بزرگ از اقتصاد صادرات‌محور آلمان و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌های فناوری و زیرساخت‌ها به پاشنه آشیل آن بدل شده است.

🔸 با این حال فرهنگ سیاسی آلمان تحت سلطه گرایش به میانه‌روی و مرکزگرایی است. این ثبات سیاسی چشمگیر، سطح کشمکش سیاسی پایین‌تری از هرجای دیگر در اروپا را فراهم کرده است. جوانان آلمانی که در دوران مرکل بزرگ شده‌اند، واقعاً آرزوی قطع رابطه با میراث او را ندارند.

🔸 اکنون سبزها به مثابه مؤتلف دموکرات‌مسیحی از یک سیاست جاه‌طلبانه‌تر آب‌وهوایی پشتیبانی می‌کنند، ایده‌های نوآورانه‌ای در مورد سیاست مالی دارند و می خواهند از رویکرد اقتصادی چین و روسیه دورتر شوند.

🔸 گرچه این شعارها می‌تواند نظر برخی از رأی‌دهندگانِ خواستار تغییر وضع موجود را به نفع حزب دموکرات‌مسیحی جلب کند، ولی پس از پیروزی در زمان تشکیل دولت و سیاست‌گذاری‌های تابع آن، مشکلاتی میان منتقدان و حامیان وضع موجود رخ‌نمایی خواهد کرد.

منبع

(https://ecfr.eu/article/election-2021-how-germany-could-vote-green-but-keep-the-status-quo/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه