کارشناس FDD: جمهوری‌خواهان باید اعلام کنند که کاهش تحریم‌ها موقتی خواهد بود

ریچارد گلدبرگ کارشناس بنیاد ضد ایرانی دفاع از دموکراسی‌ها در یادداشتی، کنگره آمریکا را به تلاش برای حفظ معماری تحریم‌ها علیه ایران فراخوانده است.

♦️ کارشناس FDD: جمهوری‌خواهان باید اعلام کنند که کاهش تحریم‌ها موقتی خواهد بود

 

🔹 ریچارد گلدبرگ کارشناس بنیاد ضد ایرانی دفاع از دموکراسی‌ها در یادداشتی، کنگره آمریکا را به تلاش برای حفظ معماری تحریم‌ها علیه ایران فراخوانده است. به نوشته گلدبرگ، تحریم‌ها علیه بانک مرکزی و شرکت ملی نفت ایران ذیل تحریم‌های تروریسم قرار می‌گیرد و برداشتن این تحریم‌ها در تضاد با گفته‌های تونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جلسه رأی اعتماد سنا خواهد بود.

🔹 گلدبرگ نوشته است کنگره باید هر توافقی که در وین به دست می‌آید را پیش از رفع تحریم‌ها، به رأی بگذارد. به موجب قانون سال ۲۰۱۵ کنگره، رئیس‌جمهور آمریکا باید متن توافق را به این نهاد ارائه و برای مرور و احیاناً رد آن زمان دهد.

🔹 گلدبرگ پیشنهاد می‌دهد که سناتورهای هر دو حزب، طرحی را آماده کنند که رفع تحریم‌های مرتبط با تروریسم را ممنوع سازد و چنین طرحی می‌تواند به عنوان متمم به لایحه دفاعی سالیانه اضافه شود. به نوشته وی، متمم دیگر می‌تواند این باشد که هرگونه کاهش تحریمی منوط به آزادی تمامی آمریکایی‌های زندانی در ایران و پاسخگویی کامل ایران در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده ایران باشد.

🔹 گلدبرگ در پایان بلندپروازی‌های خود، از جمهوری‌خواهان می‌خواهد که به صورت شفاف اعلام کنند اگر در سال ۲۰۲۲ کنترل کنگره و در سال ۲۰۲۴ کنترل کاخ سفید را به دست گیرند، تمامی تحریم‌هایی که توسط دولت بایدن رفع شده است را بار دیگر اعمال خواهند کرد تا این پیام به شرکت‌ها و بانک‌ها ارسال شود که بار دیگر در معرض تحریم‌های آمریکا خواهند بود.

منبع

(https://www.nationalreview.com/2021/04/how-republicans-can-stop-biden-from-lifting-iran-sanctions/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه