نخستین حضور رسمی ملک عبدالله در کنار شاهزاده حمزه در یک مراسم رسمی

ملک عبدالله پادشاه اردن و شاهزاده حمزه برای نخستین‌بار پس از بروز اختلافات و بحث کودتا با هم در یک مراسم که به مناسبت صدمین سال استقلال این کشور برگزار شد، شرکت کردند.

♦️ نخستین حضور رسمی ملک عبدالله در کنار شاهزاده حمزه در یک مراسم رسمی

 

🔹 ملک عبدالله پادشاه اردن و شاهزاده حمزه برای نخستین‌بار پس از بروز اختلافات و بحث کودتا با هم در یک مراسم که به مناسبت صدمین سال استقلال این کشور برگزار شد، شرکت کردند. به گزارش رسانه‌‌های دولتی پادشاه و سایر اعضای خانواده سلطنتی به یادبود سرباز گمنام و مقبره‌های سلطنتی در «کاخ رغدان» در پایتخت ادای احترام کردند.

🔹 شاهزاده حمزه دوشنبه پس از میانجیگری خانواده سلطنتی با ملک عبدالله بیعت کرد. پادشاه چهارشنبه گفت که فتنه برچیده شده و این بحران را «بسیار دردناک» دانست زیرا از داخل خانواده سلطنتی و خارج از آن رخ داده است.

🔹 در حالی که ملک عبدالله و شاهزاده حمزه به طور رسمی این فتنه را فیصله دادند ولی این حوادث گسل‌های موجود در خانواده سلطنتی را آشکار کرد. شکاف درون سلطنتی اعتبار اردن را به عنوان یک کشور باثبات در یک منطقه بی‌ثبات متزلزل کرده است.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-jordan-security-royals-rift/jordans-king-abdullah-and-estranged-prince-hamza-make-first-joint-appearance-since-rift-idUSKBN2BY0CE)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه