نقش مستقیم شاهزاده حمزه در عملیات ساعت صفر

یک روزنامه‌نگار برجسته اردنی معتقد است شاهزاده حمزه‌‌بن‌‌الحسین نه تنها «قربانی» توطئه دسیسه‌‌گران خارجی نیست، بلکه او کاملاً در روند آماده‌سازی «ساعت صفر» مشارکت داشته و باید مسئولیت نقش خود را در این قضیه بر عهده بگیرد.

♦️ نقش مستقیم شاهزاده حمزه در عملیات ساعت صفر

 

#گزارش_کوتاه

🔹یک روزنامه‌نگار برجسته اردنی معتقد است شاهزاده حمزه‌‌بن‌‌الحسین نه تنها «قربانی» توطئه دسیسه‌‌گران خارجی نیست، بلکه او کاملاً در روند آماده‌سازی «ساعت صفر» مشارکت داشته و باید مسئولیت نقش خود را در این قضیه بر عهده بگیرد. این ادعایی است که توسط «فهد الخیتان»، مدیر شبکه «المملکه» طی مقاله‌ای در روزنامه «الغد»، تحت عنوان «پنج واقعیت در مورد فتنه و نمادهای آن» شنبه منتشر شد.

🔸به گفته نویسنده تنها امضای سند وفاداری توسط شاهزاده حمزه کافی نیست و او موظف است در عمل اطاعت خود را ثابت کند. از سویی اعلام تبعیت شاهزاده حمزه او را از مسئولیت خود در این پرونده معاف نمی‌کند. زیرا داده‌های اطلاعاتی جمع‌آوری شده به صراحت بر نقش مستقیم او در عملیات آماده‌سازی برای ساعت صفر تاکید دارد. این اطلاعات مهم، شوک بزرگی برای اعضای خاندان هاشمی بود. به ویژه زمانی که شاهزاده حمزه فرماندهی ارتش و نظارت بر سرویس‌های امنیتی را پیش‌شرط توقف فعالیت‌های ضد حکومتی خود کرد که امری کاملاً در تضاد با متن قانون اساسی است.

🔸نویسنده ابراز اطمینان کرد که پس از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست افکار‌عمومی به میزان و جدیت پرونده پی خواهند برد و به جواب پرسش‌هایی از قبیل چرایی و چگونگی ارتباط شاهزاده حمزه با «باسم عوض‌الله» می‌رسند؛ شخصی که پیش از این با فعالیت‌های خارجی خود حکومت را برای پذیرش معامله ‌قرن که نتایج فاجعه‌‌باری برای منافع اردن و حقوق تاریخی فلسطینی‌ها دارد، تحت فشار قرار داده بود.

✅ با توجه به سیر تحولات و مجموعه حقایقی که تاکنون منتشر شده، به نظر می‌رسد فرضیه کودتا چندان منطقی نیست، چرا که بعید است فردی که عامل یک کودتای بزرگ و پیچیده بوده ظرف ۴۸ ‌ساعت ضمن پذیرش اشتباهات خود، پیمانی مبنی بر وفاداری با پادشاه امضا کرده و دو روز بعد نیز با او و دیگر اعضای خاندان بر سر مزار شاه فقید حاضر شود! بنابراین محتمل است این ماجرا سناریویی طراحی شده با هدف تحکیم قدرت ملک عبدالله بوده و فضاسازی‌های رسانه‌ای از جنس انتشار مقاله الخیتان نیز حرکتی در این راستا قابل ارزیابی است.

منبع

(https://arabic.rt.com/middle_east/1220395-

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه