برگزاری دومین دور از گفتگوهای راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ارتباط با ایران

امروز دومین دور از گفتگوهای راهبردی مجازی میان مقامات ارشد سیاسی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی پیرامون موضوعات مرتبط با ایران برگزار خواهد شد.

♦️ برگزاری دومین دور از گفتگوهای راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ارتباط با ایران

 

🔹 امروز دومین دور از گفتگوهای راهبردی مجازی میان مقامات ارشد سیاسی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی پیرامون موضوعات مرتبط با ایران برگزار خواهد شد. برگزاری این گفتگوها دو روز پس از اقدامات خرابکارانه در تأسیسات هسته‌ای نطنز و یک روز پیش از دور تازه‌ای از گفتگوهای هسته‌ای در وین از اهمیت برخوردار است.

🔹 جلسه امروز توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مئیر شابّات همتای اسرائیلی وی مدیریت خواهد شد. ماه گذشته اولین دور از این نوع گفتگوها بر اطلاعات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده بود. به گفته مقامات اسرائیلی، تمرکز جلسه امروز بر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن خواهد بود.

🔹 به نوشته تارنمای آکسیوس، یکی از توافقات اصلی به دست آمده در جلسه ماه گذشته، اعمال سیاست «عدم غافلگیری» متقابل بود به گونه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی با اقدامات خود، یکدیگر را غافلگیر نکنند. با مشاهده نحوه واکنش‌ مقامات آمریکایی به حادثه اخیر نطنز نیز به نظر می‌رسد این کشور چندان از خرابکاری صورت‌گرفته، غافلگیر نشده است.

منبع

(https://www.axios.com/us-israel-iran-nuclear-dialogue-natanz-explosion-cdcdf0cb-8bf9-468e-8a5e-b6d126a2066f.html)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه