ردپای کردها در حمله راکتی به مقر حشد و انفجار بغداد

عراق در روزهای اخیر حوادث بسیاری را پشت سر می‌گذارد. ولی حمله راکتی به مقر یکی از تیپ‌های حشد‌الشعبی و انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از محلات شهرک صدر بغداد که به کشته شدن ۴ نفر انجامید، حوادثی غیر معمول بود که وقوع و همزمانی آن جای بررسی دارد.

♦️ ردپای کردها در حمله راکتی به مقر حشد و انفجار بغداد

#تحلیل_کوتاه

🔹 عراق در روزهای اخیر حوادث بسیاری را پشت سر می‌گذارد. ولی حمله راکتی به مقر یکی از تیپ‌های حشد‌الشعبی و انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از محلات شهرک صدر بغداد که به کشته شدن ۴ نفر انجامید، حوادثی غیر معمول بود که وقوع و همزمانی آن جای بررسی دارد.

🔸 این رویدادها دقیقاً پس از وقوع دو اتفاق در اقلیم رخ داد. اتفاق نخست حمله به یکی از مقرهای موساد در اقلیم کردستان بود که بنابر اظهار برخی رسانه‌ها تلفاتی بر جای گذاشت و اتفاق دوم حمله راکتی به بخش مرتبط با نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل بود که علاوه بر خسارات مادی، ظاهراً تلفات جانی نیز برای نیروهای آمریکایی در بر داشته است.

🔸 درست به فاصله کوتاهی از این دو اتفاق، انفجار شهرک صدر بغداد و حمله به مقر تیپ ۳۰ حشدالشعبی مستقر در استان نینوا رخ داد که طبق بیانیه‌ این سازمان، به صراحت نیروهای پیشمرگه کُرد به عنوان عامل این حمله معرفی شد.

🔸 اینکه در حقیقت چه کسی پشت سر دو حادثه روی داده در اقلیم کردستان بوده، نیازمند بررسی بیشتری است ولی در این که کردها و مسئولین اقلیم از حمله به مقر موساد و فرودگاه اربیل عصبانی هستند، جای بحثی نیست و ظاهراً متأسفانه این خشم را بر سر مردم عراق و نیروهای مقاومت که آن‌ها نیز فرزندان مردم عراق هستند، تلافی نموده‌اند.

🔸 ناگفته نماند که در این دو اتفاق ردپای صهیونیست‌ها نیز قابل رویت است. صهیونیست‌ها در روزهای اخیر ضربات جدی دریافت کرده و ممکن است به صورت مستقیم یا از طریق عوامل خود اقدام به انتقام‌گیری کرده باشند.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه