نیکولاس برنز گزینه سفارت آمریکا در چین

انتظار می‌رود طی دو هفته آینده، نیکولاس برنز دیپلمات بازنشسته و باتجربه آمریکایی به عنوان نامزد پست سفارت این کشور در چین به کنگره معرفی شود.

♦️ نیکولاس برنز گزینه سفارت آمریکا در چین

 

🔹 انتظار می‌رود طی دو هفته آینده، نیکولاس برنز دیپلمات بازنشسته و باتجربه آمریکایی به عنوان نامزد پست سفارت این کشور در چین به کنگره معرفی شود. برنز ۶۶ ساله هم‌اکنون به عنوان استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد مشغول به کار است و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری، به بایدن مشورت داده است و همچنین دارای روابط نزدیک کاری با آنتونی بلینکن و جیک سالیوان است.

🔹 برنز ۲۷ سال سابقه کار دولتی دارد از جمله معاونت وزارت خارجه بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ و سفارت آمریکا در ناتو. معرفی فردی مانند برنز برای سفارت آمریکا در چین نشان از اهمیت رقابت‌های جهانی دو کشور برای دولت بایدن دارد.

🔹 برنز چندی پیش روابط آمریکا و چین را مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین مسئله برای آمریکا دانسته بود و معتقد است دو کشور در یک نبرد ایده‌ها با یکدیگر قرار دارند.

 

(https://www.thenationalnews.com/world/the-americas/veteran-diplomat-nicholas-burns-expected-to-be-named-us-ambassador-to-china-1.1205049)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه