لزوم بازتنظیم سیاست خاورمیانه‌ای بایدن

نشنال‌اینترست در یادداشتی با اشاره به حادثه نطنز ابراز داشته بهترین اقدامی که واشنگتن می‌تواند برای تعدیل خصومت‌ها در سراسر منطقه انجام دهد این است که نقش خود را به عنوان یک نیروی پلیس یک‌طرفه متوقف و از دیپلماسی استفاده کند.

♦️ لزوم بازتنظیم سیاست خاورمیانه‌ای بایدن

 

#گزارش_کوتاه

 

🔹 نشنال‌اینترست در یادداشتی با اشاره به حادثه نطنز ابراز داشته بهترین اقدامی که واشنگتن می‌تواند برای تعدیل خصومت‌ها در سراسر منطقه انجام دهد این است که نقش خود را به عنوان یک نیروی پلیس یک‌طرفه متوقف و از دیپلماسی استفاده کند.

 

🔸 نویسنده با اشاره به اینکه حادثه نطنز می‌تواند تأثیرات مخربی بر مذاکرات وین داشته باشد، به دولت آمریکا توصیه می‌کند نسبت به اقدامات خراب‌کارانه رژیم صهیونیستی حساسیت بیشتری به خرج بدهد و مانع اخلال آن در سیاست‌های واشنگتن بشود.

 

🔸 به نظر وی، هدف اسراییل از این اقدام اولاً تحریک ایران به توقف مذاکرات و ثانیاً افزایش مطالبات ایران در مذاکرات بوده تا بدین ترتیب مانع احیای برجام شود. این مسأله با توجه به مخالفت‌های داخلی آمریکا با برجام از سوی اعضای کنگره، باید مد نظر قرار بگیرد.

 

🔸 این مقاله ضمن اینکه ایران را متهم به «تروریسم در منطقه و نقض حقوق بشر در داخل» می‌کند، بیان می‌دارد که این ویژگی اکثر دولت‌های آسیای غربی است و آمریکا نمی‌تواند با استاندارد دوگانه، از برخی حمایت و در برابر برخی بایستد.

 

✅ به نظر می‌رسد این یادداشت در راستای ایده‌ای است که برجام را مقدمه یک توافق منطقه‌ای قلمداد می‌کند که در آن موازنه نیروها میان قدرت‌های برتر منطقه از جمله ایران، ترکیه و عربستان حفظ شده و هیچ‌یک بر دیگری برتری نیابد.

(https://nationalinterest.org/blog/middle-east-watch/natanz-sabotage-proves-america-must-reset-its-middle-east-policy-182888)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه