جلوگیری از خطای محاسباتی درباره ایران

اندیشکده خاورمیانه در مقاله‌ای ضمن تأیید سیاست مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به بروز خطای محاسباتی در این خصوص هشدار داده و خواستار هماهنگی راهبردی در این زمینه شده است.

♦️ جلوگیری از خطای محاسباتی درباره ایران

 

#گزارش_کوتاه

 

🔹 اندیشکده خاورمیانه در مقاله‌ای ضمن تأیید سیاست مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به بروز خطای محاسباتی در این خصوص هشدار داده و خواستار هماهنگی راهبردی در این زمینه شده است.

 

🔸 به نظر نویسنده، پتانسیل سوءبرداشت از اقدامات یکی از متحدان از سوی طرف دیگر وجود دارد. آمریکا نشان داده که بازگشت به برجام به معنای چشم‌پوشی از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیست، ولی باید بیش‌ازپیش با متحدان منطقه‌ای‌اش هماهنگ باشد.

 

🔸 به‌زعم نویسنده، ایران پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را نقض کرده و اسراییل در هر صورت، چه با برجام و چه بدون آن درصدد توقف آن است. پس مقام‌های آمریکایی با نسبت دادن حادثه نطنز به این رژیم، در واقع به اتحاد دو طرف علیه ایران ضربه می‌زنند.

 

🔸 در این مقاله آمده که رویکرد دولت بایدن در پایان‌بخشیدن به نبرد یمن و بازگشت به برجام می‌تواند متحدان آمریکا را ضعیف‌تر کرده و سیاست رژیم صهیونیستی علیه برنامه‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران را با اخلال مواجه کند.

 

🔸 به نظر نویسنده انتصاب سفیر ایالات متحده در اسرائیل، جلوگیری از نشت اطلاعاتی از ایالات متحده در آینده در مورد عملیات مخفی اسرائیل و توجه بیشتر به نحوه درک اقدامات مربوط به ایران در منطقه می‌تواند به تسهیل خطوط ارتباطی حیاتی بین دو متحد کمک کند.

 

✅رویکردهایی مانند این نشان می دهند که اقدامات خراب‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای، لزوماً مورد اجماع همه اعضای تیم سیاست خارجی دولت بایدن نیست و برخی از آنان، معتقدند این رژیم باید به سیاست‌های آمریکا در مهار برنامه هسته‌ای با دیپلماسی و فشارهای چندجانبه همراهی بیشتری داشته باشد.

منبع

http://mei.edu/publications/preventing-miscalculation-between-us-and-israel-iran

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه