سیاست آمریکا در فشار بر روسیه؛ توصیه تمرکز بر حقوق بشر

نشنال‌اینترست در یادداشتی با اشاره به دیدار احتمالی بایدن و پوتین در سال جاری، خواسته که علاوه بر مسائلی مانند کنترل تسلیحات و تحرکات نظامی روسیه در قبال اوکراین، مسأله حقوق‌بشر در روسیه نیز در اولویت دولت بایدن قرار بگیرد.

♦️سیاست آمریکا در فشار بر روسیه؛ توصیه تمرکز بر حقوق بشر

 

#گزارش_کوتاه

 

🔹 نشنال‌اینترست در یادداشتی با اشاره به دیدار احتمالی بایدن و پوتین در سال جاری، خواسته که علاوه بر مسائلی مانند کنترل تسلیحات و تحرکات نظامی روسیه در قبال اوکراین، مسأله حقوق‌بشر در روسیه نیز در اولویت دولت بایدن قرار بگیرد. زیرا:

 

۱️⃣ موقعیت اخلاقی آمریکا در اهمیت به حقوق‌بشر در روسیه را که به دلیل سیاست‌های تعاملی ترامپ در قبال مسکو، خدشه‌دار شده، احیا می‌کند.

 

۲️⃣ به آمریکا موقعیت بهتری برای همکاری با ناتو و احیای روابط دو سوی آتلانتیک می‌بخشد.

 

۳️⃣ با وضعیت کنونی روسیه مبنی بر حبس ناوالنی و اعتراضات نسبت به آن، مطابقت دارد.

 

🔸 نویسنده مدعی است مسأله ناوالنی بخشی از پازل گسترده‌تر سرکوب در روسیه است که در «گسترش محدودیت‌های آزادی بیان، دستکاری آشکار در انتخابات، سانسور فزاینده و ایجاد موانع در برابر اجتماعات مسالمت‌آمیز» خود را نشان داده است.

 

🔸 در این مقاله پیشنهاد شده بایدن علاوه بر مجازات‌هایی مانند «تحریم افراد مرتبط با سرکوب داخلی»، به عنوان چماق، از مشوق‌هایی مانند عضویت موقت روسیه در گروه اقتصادی G8 نیز به عنوان هویج در سیاست حقوق‌بشری نسبت به روسیه بهره‌برداری کند.

 

✅ هر چه فشارهای به‌اصطلاح حقوق‌بشری آمریکا علیه دولت‌های رقیب یا متخاصم مانند روسیه، چین و کره شمالی افزایش می‌یابد، پارادوکس سوءاستفاده ابزاری ایالات متحده از حقوق‌بشر بیشتر روشن می‌شود. زیرا نسبت به نقض آزادی‌ها و حقوق انسانی در دولت‌های متحد و مؤتلف خود، واکنش‌های به مراتب ضعیف‌تری نشان می‌دهد یا سکوت می‌کند.

 

  (https://nationalinterest.org/blog/buzz/biden%E2%80%99s-russia-policy-needs-emphasize-human-rights-183345)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه