بازنگری در سیاست آمریکا نسبت به کره شمالی

اندیشکده بروکینگز در یادداشتی به نقل از یک مقام دولت آمریکا بیان داشت که سیاست بایدن درباره کره شمالی نه سیاست «معامله بزرگ» ترامپ و نه سیاست «صبر راهبردی» اوباماست. بلکه در پی سیاست «گام‌به‌گام» در راستای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ است.

♦️ بازنگری در سیاست آمریکا نسبت به کره شمالی

 

#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده بروکینگز در یادداشتی به نقل از یک مقام دولت آمریکا بیان داشت که سیاست بایدن درباره کره شمالی نه سیاست «معامله بزرگ» ترامپ و نه سیاست «صبر راهبردی» اوباماست. بلکه در پی سیاست «گام‌به‌گام» در راستای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ است.

🔸 دلیل این سیاست آن است که وادارسازی کره شمالی به اینکه یک‌باره برنامه هسته‌ای نظامی‌اش را کنار بگذارد، امکان‌پذیر نیست. رییس‌جمهور کره جنوبی از بایدن خواسته که توافق ترامپ و اون در سنگاپور مبنای سیاست جدیدش باشد. زیرا کره شمالی به آن به مثابه یک دستاورد می‌نگرد.

🔸 طبق توافق سنگاپور، نوعی پیشرفت موازی در جهت خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه‌جزیره کره، صلح و ثبات در منطقه، بهبود روابط آمریکا و کره شمالی، رفع تحریم‌های کره شمالی و آزادی زندانیان ترسیم شده بود.

🔸 طبق این مقاله، دولت بایدن سیاست جدید را در مشورت با ژاپن و کره جنوبی و حتی چین تکمیل خواهد کرد و ترجیح می‌دهد که این سیاست به مسأله‌ای در مباحث عمومی بدل نشود تا بتواند به دور از هیاهوهای رسانه‌ای، آن را پی بگیرد.

✅ با وجود رئوس فوق درباره سیاست جدید آمریکا نسبت به کره شمالی، هم‌چنان پرسش‌های بسیاری است که در خصوص جزییات این سیاست و کارآیی آن وجود دارد. دو یا چندجانبه بودن مذاکرات؛ مشوق‌های اعطایی؛ چگونگی نظارت‌های بین‌المللی؛ محدودیت‌های اِعمالی بر برنامه هسته‌ای کره شمالی و پذیرش یا عدم پذیرش توان هسته‌ای این کشور از سوی آمریکا، از مهم‌ترین موارد هستند.

(https://www.brookings.edu/blog/order-from-chaos/2021/05/04/the-rollout-of-the-biden-administrations-north-korea-policy-review-leaves-unanswered-questions/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه