تعرضات رژیم صهیونیستی و «شمشیر قدس»

تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ناآرامی‌های قدس سرانجام آتش جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را بر افروخت و گروه‌های مقاومت در چارچوب اتاق عملیات مشترک ضربات سختی با عنوان نبرد «شمشیر قدس» به دشمن وارد کرد.

تعرضات رژیم صهیونیستی و «شمشیر قدس»

 

#تحلیل_کوتاه

 

🔹 تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ناآرامی‌های قدس سرانجام آتش جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را بر افروخت و گروه‌های مقاومت در چارچوب اتاق عملیات مشترک ضربات سختی با عنوان نبرد «شمشیر قدس» به دشمن وارد کرد.

 

🔸 علاوه بر تلاش‌های دیرینه رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجد الاقصی که اکنون در سایه شرایط منطقه‌ای منطقه‌ای و حمایت‌های آمریکا سرعت بیشتری گرفته است، شرایط سیاسی داخلی رژیم صهونیستی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل کابینه از سوی مخالفان وی و تعیین تاریخ انتخابات عمومی فلسطین از سوی محمود عباس و سپس تعویق آن با استناد به ممانعت اسرائیل از برگزاری انتخابات در قدس از عواملی بوده‌اند که تنش‌ها را به سمت یک جنگ تمام‌عیار سوق داده است.

 

🔸 این تحولات قدس که باعث شد گروه‌های مقاومت غزه و مشخصاً حماس برای نخستین بار در رابطه با تحولات خارج از نوار غزه وارد درگیری با رژیم صهیونیستی شوند، نشان از شکل‌گیری معادله‌ای جدید در برخورد فلسطینی‌ها با این رژیم دارد. مسجدالاقصی همان طور که در سال ۲۰۰۰ انتفاضه دوم را برانگیخت، می‌رود که منجر به انتفاضه‌ای دیگر شود اما این بار دیگر سلاح انتفاضه تنها سنگ نخواهد بود.

 

🔸 رونمایی از موشک جدید A120 از سوی گردان‌های قسّام و شلیک آن به قدس غربی نشان از بالا رفتن دقت موشک‌های مقاومت دارد؛ به گونه‌ای که دیگر ترس از فرود آمدن آن‌ها در مناطق فلسطینی‌نشین وجود ندارد؛ این یعنی رژیم نه تنها نتوانست مانع پروژه موشک‌های نقطه زن حزب‌الله شود بلکه حالا کابوسی دیگر در جبهه جنوب خواهد داشت.

 

🔸 شروط پایان این درگیری خروج کامل اشغالگران اسرائیلی از مسجد الاقصی، آزادی تمامی نمازگزاران و معتکفین بازدشت شده، لغو تعرض دسته‌جمعی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و برگزاری انتخابات پارلمانی فلسطین در قدس خواهد بود. رژیم صهیونیستی ناچار است به این شروط تن دهد؛ اگر چه ممکن است این درگیری چند روز به طول انجامد.

 

✅  درحالی که انتخابات فلسطین با ترس از پیروزی حماس لغو شد، «نبرد شمشیر قدس» جایگاه سیاسی این جنبش را ارتقاء خواهد بخشید.

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه