سفر وزیر خارجه ترکیه به عربستان

وزیرخارجه ترکیه در نخستین سفر پس از اختلافات سال ۲۰۱۸ به عربستان سفر کرده است. دو کشور پس از قتل جمال خاشقچی در استانبول روابط متشنجی داشته‌اند. سفر چاووش‌ اوغلو ظاهراً با هدف اصلاح روابط با ریاض، در حالی صورت می‌‎گیرد که درگیری‌های شدید در مسجد الاقصی در بیت المقدس در حال انجام است.

سفر وزیر خارجه ترکیه به عربستان

 

🔹 وزیرخارجه ترکیه در نخستین سفر پس از اختلافات سال ۲۰۱۸ به عربستان سفر کرده است. دو کشور پس از قتل جمال خاشقچی در استانبول روابط متشنجی داشته‌اند. سفر چاووش‌ اوغلو ظاهراً با هدف اصلاح روابط با ریاض، در حالی صورت می‌‎گیرد که درگیری‌های شدید در مسجد الاقصی در بیت المقدس در حال انجام است.

 

🔹 مقامات ترکیه پیش‌تر گفته بودند این سفر می‌تواند شامل مذاکرات احتمالی در مورد فروش پهپادهای ترکیه به عربستان باشد که به گفته آنها ریاض درخواست کرده است. اوغلو در توییتر خود نوشت: «در عربستان سعودی برای گفت‌وگو در مورد روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای، به ویژه حملات به مسجد‌الاقصی و ستم علیه مردم فلسطین حضور دارم».

 

🔹 امیر قطر نیز عصر دوشنبه به جده عربستان سفر و ضمن دیدار با محمد بن سلمان در مورد روابط دو جانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

منبع

(https://www.aljazeera.com/news/2021/5/10/turkeys-foreign-minister-in-saudi-for-talks-to-mend-ties)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه