به اسراییل چک سفید ندهید

کیلی ولاهوس، از مشاوران اندیشکده کوینسی در یادداشتی به انتقاد از حمایت مطلق ایالات متحده از رژیم صهیونیستی پرداخته و آن را بر خلاف منافع ملی آمریکا دانسته است. او این حمایت‌ها را «چراغ سبز» به اسراییل برای ادامه حملاتش به غزه قلمداد می‌کند.

♦️ به اسراییل چک سفید ندهید

 

#گزارش_کوتاه

 

🔹 کیلی ولاهوس، از مشاوران اندیشکده کوینسی در یادداشتی به انتقاد از حمایت مطلق ایالات متحده از رژیم صهیونیستی پرداخته و آن را بر خلاف منافع ملی آمریکا دانسته است. او این حمایت‌ها را «چراغ سبز» به اسراییل برای ادامه حملاتش به غزه قلمداد می‌کند.

 

🔸 وی معتقد است کمک مالی سالانه ۳٫۸ میلیارد دلاری از جمله تجهیزات نظامی باکیفیت و هم‌چنین حمایت‌های  سیاسی آمریکا از این رژیم مانع از راه حل مساله فلسطین می‌شود، منافع ایالات متحده را در صلح و ثبات در منطقه تضعیف می‌کند و در نهایت آینده اسرائیل به عنوان یک کشور دموکراتیک را نیز به خطر می‌اندازد».

 

🔸 او به نقل از دیوید پترائوس، ژنرال آمریکایی می‌گوید که تنش‌های اسراییل با فلسطینیان عموماً به خشونت‌ها دامن می‌زند و با توجه به حساسیت مردم منطقه بر موضوع فلسطین، حمایت آمریکا به رشد احساسات ضدآمریکایی می‌انجامد و گروه‌های شبه‌نظامی مخالف ایالات متحده از این احساسات برای اقدام علیه آمریکا سوءاستفاده می‌کنند.

 

🔸 در این مقاله آمده که منطقه امروز شاهد حرکت به سوی دیپلماسی است. گشایش در روابط عربستان و قطر در کنار مذاکرات ایران و عربستان و هم‌چنین تلاش‌های برای پایان جنگ یمن، نشانه‌ای است از اینکه آمریکا نیز باید مسیرهای دیپلماسی بهای بیشتری دهد و این برخلاف حمایت از جنگ‌افروزی‌های رژیم اشغال‌گر قدس است.

 

🔸 نویسنده، مخالفت نتانیاهو با بازگشت آمریکا به برجام را نشانه‌ای از آن می‌داند که اسراییل، حمایت‌های سخاوتمندانه آمریکا را با مخالفت‌ورزی با منافع آمریکا پاسخ می‌دهد. او از دولت بایدن می‌خواهد همان‌گونه که در مذاکرات وین برخلاف خواسته اسراییل حرکت می‌کند، در سیاست‌های منطقه‌ای‌اش نسبت به فلسطین نیز تجدیدنظر کند.

 

✅ پایان تدریجی بحران‌های نظامی و امنیتی منطقه مانند جنگ یمن و آرامش نسبی در سوریه، بار دیگر موضوع فلسطین را به صدر اولویت‌های منطقه کشانده است. در چنین شرایطی برخی نخبگان آمریکایی به این می‌اندیشند که شدت جنایات رژیم صهیونیستی، منافع و نیروهای آمریکایی در غرب آسیا را به خطر اندازد.

منبع

(https://responsiblestatecraft.org/2021/05/13/its-time-to-put-this-dysfunctional-u-s-israel-relationship-to-the-test/)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه