سیاست منفعل آمریکا درباره کره شمالی

نشنال‌اینترست در یادداشتی به ارزیابی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی پرداخته است.

♦️ سیاست منفعل آمریکا درباره کره شمالی

 

#گزارش_کوتاه

 

🔹 نشنال‌اینترست در یادداشتی به ارزیابی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی پرداخته است. طبق سیاست اعلامی جدید که جزییات اندکی از آن بیان شده، خلع سلاح هسته‌ای کره یک هدف بلندمدت تعریف می‌شود و دیپلماسی صرفاً بخشی از راهبردی است که در کنار تحریم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

🔸 به گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا، هواپیماهای نظارتی نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات در اطراف کره شمالی به پرواز درمی‌آیند تا مأموریت‌های اطلاعاتی دوره‌ای را در سراسر شبه‌جزیره کره انجام داده و درک واشنگتن از هرگونه پیشرفت تسلیحاتی شمال را بهبود بخشد.

 

🔸 به نوشته این مقاله، بایدن و مشاورانش هیچ مشکلی ندارند که اکنون با کیم تماس گرفته و حول خلع سلاح اتمی سخن بگویند، ولی مسأله این‌جاست که حاضر نیستند درباره شرایط مطلوب کره گفتگو کنند، بلکه صرفاً بر مطلوبیت‌های خود در مذاکره تأکید می‌کنند.

 

🔸 نویسنده معتقد است دلیل این انفعال در سیاست آمریکا، گرفتاری‌های داخلی بایدن اعم از مهار کرونا و بیکاری در عین مشکلات مرتبط با رقابت‌های حزبی در کنگره است. دستگاه سیاست خارجی آمریکا ترجیح می‌دهد فعلاً به صرف تداوم تحریم‌ها تا لحظه آمادگی بایدن برای تمرکز بیشتر بر موضوع، ادامه دهد.

 

✅ به نظر می‌رسد کره شمالی در برابر تداوم این فشارها به پیشبرد برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش ادامه خواهد داد و سعی خواهد کرد برای مذاکره احتمالی در آینده، اهرم‌های فشار بیشتری در اختیار داشته باشد. این نکته به‌ویژه با توجه به عدم تمرکز سیاست خارجی آمریکا بر کره شمالی در شرایط کنونی، محتمل است.

منبع

(https://nationalinterest.org/blog/korea-watch/north-korea-preparing-missile-or-nuclear-weapons-test-184498)

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه