تعارض جمهوری‌خواهان کنگره با کاخ سفید درباره تغییرات اقلیمی

بیش از 60 درصد آمریکایی‌ها، تغییرات اقلیمی را یک خطر مهم قلمداد کرده و فعالیت‌های انسانی را عامل آن می‌دانند. چنین نگرانی محدود به حامیان حزب دموکرات نیست. چنان‌که 75 درصد جمهوری‌خواهان نیز از اقداماتی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای حمایت می‌کنند.

♦️ تعارض جمهوری‌خواهان کنگره با کاخ سفید درباره تغییرات اقلیمی

 

#گزارش_کوتاه

🔹 بیش از ۶۰ درصد آمریکایی‌ها، تغییرات اقلیمی را یک خطر مهم قلمداد کرده و فعالیت‌های انسانی را عامل آن می‌دانند. چنین نگرانی محدود به حامیان حزب دموکرات نیست. چنان‌که ۷۵ درصد جمهوری‌خواهان نیز از اقداماتی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای حمایت می‌کنند.

🔸 این نگرانی فقط در افکار عمومی وجود ندارد. انیستیتوی نفت آمریکا به عنوان نماینده تجاری صنعت نفت و گاز این کشور، از اقدامات لازم در راستای کاهش انتشار گازهای کربنی حمایت کرده است. با همه این موارد، جمهوری‌خواهان کنگره در برابر سیاست‌های بایدن در این خصوص مقاومت می‌کنند.

🔸 یک دلیل اصلی چنین رفتاری را باید در الگوی قبیله‌ای سیاست در نظام دوحزبی آمریکا جستجو کرد. از نظر برخی جمهوری‌خواهان، آنان می‌بایست با هر سیاستی از سوی حزب دموکرات به مخالفت برخیزند تا هویت سیاسی خود را حفظ کنند و پشتیبانی رسانه‌ای راست‌گرایان را از دست ندهند.

🔸 دلیل دیگر اینکه ساختار ضد اکثریت سنا که به اقلیت قدرت جلوگیری از تصویب قانون‌های مورد حمایت اکثریت را می‌دهد، این اطمینان را به جمهوری‌خواهان داده که می‌توانند بر مواضع خود پافشاری کرده و مانع توفیق دولت بایدن شوند.

✅ به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایلی که در این یادداشت به آن اشاره نشده را می‌توان «تعارض منافع» بخشی از جمهوری‌خواهان از طریق روابط اقتصادی آنان با برخی شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با صنایع نفت‌وگاز در آمریکا قلمداد کرد.

منبع

(https://www.brookings.edu/blog/planetpolicy/2021/05/10/republicans-in-congress-are-out-of-step-with-the-american-public-on-climate/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه