طوفان در فلسطین

اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای به ارزیابی وضعیت نبرد اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخته است.

♦️ طوفان در فلسطین

 

#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای به ارزیابی وضعیت نبرد اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخته است. از نظر نویسنده، مرگ، فقدان کرامت انسانی و ترس، تبعات چنین نبرد ویران‌گری است. به زعم نویسنده، تلاش فلسطینیان برای «حق بازگشت» در منطقه شیخ‌جراح و تشدید تقابل‌های مذهبی، چنین طوفانی به پا کرد.

🔸 طبق این مقاله، راهپیمایی‌های صهیونیست‌های تندرو در بیت‌المقدس که مصادف با هفته آخر ماه رمضان بود، خشم مسلمانان این شهر را برانگیخت و سبب شد، دوگانه مذهبی میان این دو گروه، آتش نزاع را در مسجدالاقصی که مکان مقدس مسلمانان است، روشن سازد.

🔸 در این بین، حماس به عنوان مدافع قدس ظاهر شد و با قابلیت‌های نظامی ارتقایافته خود سبب شگفتی همگان شد. موشک‌های حماس از سد گنبد آهنین عبور کرده و منازل صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند. تلفات تعدادی از آنان توانست ترس را در میان‌شان حاکم کند.

🔸 رژیم صهیونیستی هم‌چنین با دشمنی قوی‌تر از حماس به نام حزب‌الله روبروست که به‌مراتب توان موشکی بیشتری در اختیار دارد. ولی خطر بزرگ‌تر از این دو، ناآرامی‌ها درون سرزمین‌های اشغالی و آغاز اعتراض‌ها از سوی مسلمانان ساکن در حیطه حکومت این رژیم است.

✅ این مقاله در حالی مدعی است «اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی‌ها خواهان همزیستی هستند»، که اولاً گزارش‌های رسانه‌ای از همکاری شهرک‌نشینان و اشغال‌گران با نیروهای نظامی علیه فلسطینیان حکایت دارد و ثانیاً آرای انتخاباتی این افراد به گرایش‌های راست‌گرای صهیونیست، عملاً آتش منازعه را شدیدتر می‌کند.

منبع

(https://www.brookings.edu/blog/order-from-chaos/2021/05/15/the-perfect-storm-for-israelis-and-palestinians/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه