دستاوردهای نبرد شمشیر قدس در فلسطین

پس از حدود ۲۰ سال برای نخستین‌بار، دایره جغرافیایی مقاومت فراتر از نوار غزه گسترش یافته و مهم‌تر این‌که مقاومت توانسته خود را از بازیگری در شعاعی محدود به بازیگری در کل فلسطین تبدیل کند که توانایی بسیج کل ملت فلسطین را برابر تجاوزگری رژیم‌ صهیونیستی دارد.

♦️ دستاوردهای نبرد شمشیر قدس در فلسطین

#تحلیل_کوتاه

🔹 چند دستاورد درباره نبرد «شمشیر قدس» قابل ذکر است:

🔸 پس از حدود ۲۰ سال برای نخستین‌بار، دایره جغرافیایی مقاومت فراتر از نوار غزه گسترش یافته و مهم‌تر این‌که مقاومت توانسته خود را از بازیگری در شعاعی محدود به بازیگری در کل فلسطین تبدیل کند که توانایی بسیج کل ملت فلسطین را برابر تجاوزگری رژیم‌ صهیونیستی دارد. علاوه بر اینکه سابقه نداشته ساکنان کرانه باختری و یا فلسطینی‌های ۱۹۴۸ در این سطح از مقاومت، حمایت کنند.

🔸 جنگ قدس در بحبوحه شرایطی صورت گرفت که بسیاری پس از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم‌ صهیونیستی و در کنار آن عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم کار قدس را تمام شده می‌دانستند، این خیزش در دفاع از قدس آن هم با پرچم‌داری مقاومت انجام شد و به همه نشان داد مسئله فلسطین موضوعی نیست که به آسانی و خائنانه قابل فراموشی باشد.

🔸 تحولات غزه بار دیگر موجب همگرایی منطقه‌ای در حمایت از فلسطین شد. خیزش مردم در عراق، یمن، لبنان، اردن و … نشان داد ملت‌ها همواره در دفاع از مسئله فلسطین آماده هستند. این موضوع ثابت می‌کند به‌رغم خیانت چند دولت عربی، ملت‌های مسلمان به هیچ وجه پروژه عادی‌سازی را به رسمیت نشناخته‌اند.

🔸 جنگ اخیر همچنین نشان داد برخلاف عملیات روانی صهیونیست‌ها که در صورت پذیرش آمریکا و عدم توقف برنامه هسته‌ای، آماده حمله به ایران هستند، تل‌آویو در ضعیف‌ترین وضعیت ضعیفی قرار داشته و سطح آسیب‌‎پذیری‌اش به میزان غیر‌ قابل تصوری بالا رفته و اگر بتوان مجموعه متغیرهای آسیب‌زننده به آن‌ها را در یک بازه زمانی واحد فعال کرد، احتمال فروپاشی این رژیم تا میزان بسیار زیادی امکان‌پذیر خواهد بود.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه