رژیم صهیونیستی و ضرورت اتخاذ راهبرد چندسویه

موسسه آکادمیک امنیت ملی اسرائیل طی گزارشی به بررسی حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و جنگ با گروه‌های مقاومت پرداخته که مهم‌ترین نکات آن به شرح زیر است:

♦️ اسرائیل و ضرورت اتخاذ راهبرد چندسویه

#گزارش_کوتاه

🔸 موسسه آکادمیک امنیت ملی اسرائیل طی گزارشی به بررسی حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و جنگ با گروه‌های مقاومت پرداخته که مهم‌ترین نکات آن به شرح زیر است:

🔹 اسرائیل اکنون در یک مبارزه چند جبهه‌ای قرار دارد که قبلاً هرگز تجربه نکرده است؛ رویارویی نظامی با حماس در غزه، شورش‌ها در شهرهای مختلط یهودی-عربی در سراسر اسرائیل و تنش‌های مذهبی و ملی در قدس.

🔹 برای دست و پنجه نرم کردن با این وضعیت پیچیده باید یک راهبرد منسجم وجود داشته باشد که این مبارزه چندوجهی را مدیریت کند و همزمان به پیوند بین جبهه‌های مختلف و پیامدهای متقابل آن‌ها توجه داشته باشد.

🔹 نخست و مهم‌تر از همه، آرامش در شهرهای مختلط باید بازیابی شود و اقلیت‌های افراطی در هر دو طرف نباید اجازه یابند که بهره‌برداری نادرست از این حوادث کنند. تنش‌های کنونی نباید تبدیل به جنگ داخلی شود.

🔹 مبارزه با حماس باید با این علم مدیریت شود که دستاورد نظامی محدودیت‌های خاص خود را دارد. هدف تحمیل شرایط اسرائیل برای توقف درگیری، جلوگیری از تسلط حماس در عرصه فلسطین و انکار قدرت تهدید و باج‌گیری آن و کنترل واردات منابع به نوار غزه است تا در آینده برای تقویت قدرت نظامی مورد استفاده قرار نگیرند.

🔹 کرانه باختری باید از طریق هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان خارج از دایره تنش نگه داشته شود. اسرائیل باید هدفی را با تمرکز بر تجدید فرایند سیاسی با تشکیلات خودگردان صورت‌بندی کند.

🔹 برای ایجاد دیپلماسی شناختی مثبت برای اسرائیل در عرصه بین‌المللی، ویدئو کلیپ‌هایی باید انتشار یابد که روایت اسرائیلی را به مخاطب انتقال می‌دهند.

منبع

https://www.inss.org.il/publication/guardian-of-the-walls/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه