بی‌اعتمادی یمنی‌ها به تلاش‌های صلح آمریکا (بخش دوم)

العمری معتقد است مذاکره با انصارالله و دستیابی به راه‌حل صلح امری دشوار است، زیرا آن‌ها آمریکا را شریک اصلی عربستان در جنگ یمن می‌دانند.

♦️بی‌اعتمادی یمنی‌ها به تلاش‌های صلح آمریکا (بخش دوم)

#گزارش_کوتاه

🔸العمری معتقد است مذاکره با انصارالله و دستیابی به راه‌حل صلح امری دشوار است، زیرا آن‌ها آمریکا را شریک اصلی عربستان در جنگ یمن می‌دانند. بر این اساس، آن‌ها احتمالاً هیچ پیشنهاد صلحی از سوی آمریکا را جدی نمی‌گیرند. انصارالله معتقد است اگر آمریکا کمک‌های نظامی خود را به عربستان متوقف کند، جنگ در یمن پایان می‌یابد.

🔸مقامات ارشد انصارالله در ارتباط با برداشت خود از پیشنهادات صلح از سوی آمریکا مواضع ثابتی دارند. هم محمد علی الحوثی، رئیس شورای انقلابی یمن و هم محمد عبدالسلام که مذاکره‌کننده ارشد انصارالله است در اظهارات خود بر موضع‌شان مبنی غیرواقعی و یک‌طرفه بودن طرح‌های صلح آمریکا تأکید کرده‌اند.

🔸العمری در پایان معتقد است که امید به موفقیت در مذاکرات صلح با انصارالله، آینده‌ای نامشخص دارد، زیرا چند سال تلاش در جهت مذاکره حتی به آتش‌بسی چند روزه منجر نشده چه رسد به این‌که بتواند صلحی دائمی برقرار نماید.

🔸وی در پایان گفته: «حوثی‌ها به دموکراسی، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و گفتگو اعتقادی ندارند. آمریکایی‌ها نیاز به مرور مجدد ایدئولوژی حوثی‌ها دارند! مانند کاری که پیش‌تر درباره گروه‌های شبه‌نظامی دیگر مانند طالبان، داعش و یا بوکرحرام کردند».

✅ در ارزیابی گزارش المانیتور اینکه جریانات نخبگانی عربی و غربی پس از شش سال که معادله میدان به ضرر آن‌ها تغییر کرده، به یاد صلح و ضرورت آن و مسائلی مانند جان مردم بی‌گناه و قحطی و آوارگان افتاده‌اند و در گذشته که ائتلاف سعودی به کمک آمریکا مردم بی‌گناه را در مراسم عروسی و اتوبوس مدرسه و… به خاک‌و‌خون می‌کشید، چنین دغدغه‌هایی نداشتند.

🔁 بخش اول گزارش(https://t.me/Tabyincenter/22729)

منبع

 www.al-monitor.com/originals/2021/05/yemenis-lower-expectations-regarding-us-peace-effort

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه