بازسازی یک اتحاد

اندیشکده مطالعات راهبردی و بین‌المللی در مقاله‌ای در آستانه دیدار بایدن با مون، رییس‌جمهور کره جنوبی، به پرسش‌هایی درباره تلاش طرفین برای بازسازی این اتحاد پاسخ داده است.

♦️ بازسازی یک اتحاد

#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده مطالعات راهبردی و بین‌المللی در مقاله‌ای در آستانه دیدار بایدن با مون، رییس‌جمهور کره جنوبی، به پرسش‌هایی درباره تلاش طرفین برای بازسازی این اتحاد پاسخ داده است.

۱️⃣ ویژگی‌های اجلاس چیست؟
مون، پس از نخست‌وزیر ژاپن، دومین رییس دولتی است که پس از پیروزی بایدن از کاخ سفید دیدار می‌کند. این نشان‌دهنده اهمیت روابط با متحدان در شرق آسیا برای دولت بایدن است. برنامه‌هایی در راستای حل مسأله هزینه‌های نیروهای آمریکایی در کره که در دوران ترامپ، حل‌نشده باقی ماند، وجود دارد.

۲️⃣ سیاست در برابر کره شمالی چیست؟
فعلاً صرفاً مشخص است که آمریکا درصدد خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره از طریق دیپلماسی است و معامله بزرگ و یک‌باره‌ای در کار نخواهد بود. احتمالاً پیونگ‌یانگ نیز در انتظار نتایج این نشست است تا سیاست متقابل را اتخاذ کند.

۳️⃣ نقش کرونا در مذاکرات چیست؟
دولت مون به شدت بر مطالبه واکسن آمریکایی تأکید دارد زیرا قصد دارد از تأمین این منابع برای فصول پاییز و زمستان، اطمینان حاصل کند. این همکاری در زمینه بهداشت و درمان، مسیر همکاری‌های آتی در حوزه‌های آب‌وهوا و فناوری را نیز می‌گشاید.

۴️⃣ تجارت و اقتصاد؟
سرمایه‌گذاری جدید سامسونگ در حوزه تولید تراشه‌های الکترونیکی برای وسایل نقلیه الکترونیکی که در حوزه سیاست‌های تغییرات اقلیمی و کاهش سوخت‌های فسیلی است، به کره جنوبی امکان می‌دهد تا در فضایی بهتر و قابل‌اعتمادتر از چین به دریافت فناوری‌های جدید از آمریکا بپردازد.

✅ هدف اصلی بایدن از این نشست، جلب نظر کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف آمریکا با هند و استرالیا و ژاپن علیه چین است. با این حال نگرانی‌های کره جنوبی از پشتیبانی چین از کره شمالی، مانعی جدی در برابر این مقصود قلمداد می‌شود.
منبع

https://www.csis.org/analysis/biden-moon-summit-rejuvenating-and-modernizing-alliance

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️
@Tabyincenter

ارسال دیدگاه