امارات در حال ایجاد پایگاه نظامی در یک جزیره راهبردی یمن

مقامات دولت منصورهادی می‌گویند، امارات‌ در پشت پرده ساخت پایگاه نظامی در جزیره مهم و راهبردی «مایون» است، با آن‌که در سال 2019 اعلام کرده که از ائتلاف خارج شده و نیروهایشان را از یمن خارج نموده ‌است.

♦️ امارات در حال ایجاد پایگاه نظامی در یک جزیره راهبردی یمن

🔹 مقامات دولت منصورهادی می‌گویند، امارات‌ در پشت پرده ساخت پایگاه نظامی در جزیره مهم و راهبردی «مایون» است، با آن‌که در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده که از ائتلاف خارج شده و نیروهایشان را از یمن خارج نموده ‌است. این جزیره مرموز در جوار یکی از نقاط مهم دریایی جهان (تنگه باب المندب) است که محموله‌های بزرگ انرژی از کنار آن تردد می‌کنند.

🔹 در حالی که هیچ کشوری مدعی ساخت پایگاه هوایی در این جزیره نیست ولی ساخت باند بزرگ ۵٫۶ کیلومتری در این جزیره مربوط به امارات در سال‌های قبل بوده است. مقامات اماراتی در ابوظبی و سفارت امارات در واشنگتن به درخواست برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

🔹 «جرمی بینی» سردبیر خاورمیانه موسسه اطلاعات باز «Janes»، که سال‌ها ساخت‌و‌ساز را در این جزیره دنبال کرده، گفت: «به نظر می‌رسد این یک هدف استراتژیک طولانی‌مدت برای ایجاد حضور نسبتاً دائمی است». او افزوده «این فقط مربوط به جنگ یمن نیست و شما باید وضعیت حمل‌و‌نقل را کاملاً کلیدی بدانید».
منبع

https://www.aljazeera.com/news/2021/5/25/yemen-mysterious-airbase-gets-built-on-mayun-island

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه