افزایش نقش ایالات در سیاست خارجی آمریکا

نشریه فارن‌پالیسی در یادداشتی نوشته است که «راه‌حل چالش‌های جهانی در خانه[آمریکا] قرار دارد».

♦️ افزایش نقش ایالات در سیاست خارجی آمریکا

#گزارش_کوتاه

🔹 نشریه فارن‌پالیسی در یادداشتی نوشته است که «راه‌حل چالش‌های جهانی در خانه[آمریکا] قرار دارد». نویسنده معتقد است سیاست خارجی و سیاست داخلی به طور جدایی‌ناپذیری با هم مرتبط هستند و جیک‌سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را نماد چنین ایده‌ای برمی‌شمارد که لقب «معمار سیاست خارجی برای طبقه متوسط» را داراست.

🔸 دلیل این امر در نقش ایالات در قدرت نرم آمریکاست. توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، فعالیت‌ها و نوآوری‌های علمی، محیط زیست، آموزش و بهداشت و سایر نیازهای اساسی، از مواردی است که در نحوه تأثیر قدرت نرم آمریکا بر سیاست‌مداران، رسانه‌ها و افکار عمومی جهان اهمیت دارد.

🔸 ایالات به دلیل نوع مواجهه با مهاجران، به بازیگری در امنیت ملی آمریکا بدل شده‌اند و می‌توانند در مواردی به طور مستقیم با برخی رهبران خارجی وارد رابطه شوند. شهردار نیویورک می‌تواند با همتایان خود در توکیو، جاکارتا یا مکزیکوسیتی، سفیران هند یا فرانسه، یا دبیرکل سازمان ملل صحبت کند.

🔸 نویسنده معتقد است شهرها و ایالت‌ها با حمایت دولت بایدن می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند. اگر قرار است سیاست خارجی در خدمت آمریکایی‌ها باشد، این کانال‌ها باید گسترش و تعمیق یابند. برای جلب توجه بیشتر این ایده‌ها و بسیاری از ایده‌های دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا باید دفتر دائمی برای دیپلماسی شهری و ایالتی را همانطور که سال گذشته در قانون کنگره پیشنهاد شده است، ایجاد کند.

🔸 درگیر کردن ایالات در سیاست‌های اقلیمی، استفاده از متخصصان فنی ایالات در پروژه‌های ملی و ترغیب دانشجویان به ارتباط مشاغل و تخصص‌شان با روابط بین‌الملل و تجارت جهانی، از مهم‌ترین پیشنهادات این یادداشت در این راستاست. ایجاد ارتباط بیشتر میان سفارت‌خانه‌های آمریکا در خارج با ایالات داخلی، از دیگر پیشنهادات است.

✅ علی‌رغم ایده‌های مطروحه، ساختار بوروکراتیک آمریکا در تفکیک سیاست داخلی و خارجی و هم‌چنین تأثیرپذیری فرمانداران و شهرداران از تصمیمات نمایندگان مجلس و سنا، از جمله مسائلی است که تحقق این ایده را با مشکلاتی روبرو می‌سازد.

منبع

Why U.S. Cities and States Should Play a Bigger Role in Foreign Policy

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه