نشنال اینترست: زندانیان ایرانی را آزاد نکنید

نشنال‌اینترست در یادداشتی به دولت بایدن توصیه کرده تا از آزادی زندانیان ایرانی محبوس در آمریکا خودداری کرده و در مقابل، آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام قرار دهد.

♦️ نشنال اینترست: زندانیان ایرانی را آزاد نکنید

#گزارش_کوتاه

🔹 نشنال‌اینترست در یادداشتی به دولت بایدن توصیه کرده تا از آزادی زندانیان ایرانی محبوس در آمریکا خودداری کرده و در مقابل، آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام قرار دهد.

🔸 نویسنده در ادعایی معتقد است که زندانیان ایرانی به اتهامات دروغین در آمریکا محاکمه و نگهداری نمی‌شوند، بلکه در نتیجه کنترل دقیق تجارت و تحریم است. با آزادی زندانیان، روسای جمهور آمریکا سال‌ها تلاش بازپرس و دادستان را از بین می‌برند.

🔸 وی مدعی است که اگر بایدن هر یک از این ایرانیانی که به اتهام فعالیت علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا بازداشت شده‌اند را آزاد کند، آنگاه تلاش‌های مرتبط با اجرای قانون را تضعیف کرده و گسترش سلاح‌های هسته‌ای را تشویق می‌کند.

🔸 او به سابقه تبادل زندانیان در دولت‌های اوباما و ترامپ پرداخته و آن را مورد انتقاد قرار می‌دهد. به نظر وی، این اقدام نوعی باج‌دهی به ایران برای تشویق به گروگان‌گیری اتباع غرب محسوب می‌شود. هم‌چنین این اقدام در بلندمدت انگیزه بازپرس‌ها و دادستان‌ها در تشکیل پرونده برای این افراد را کاهش خواهد داد.

✅ نویسنده در شرایطی این مطالبه زیاده‌خواهانه مبنی بر آزادی زندانیان آمریکایی به عنوان پیش‌شرط بازگشت به برجام را مطرح کرده که ایران مسأله زندانیان را همواره مسأله‌ای جدای از دیگر پرونده‌های اختلافی نگریسته و آزادی مجرمان غربی محبوس در کشورمان باید صرفاً در برابر آزادی اتباع ایران مطرح شود.
منبع

https://nationalinterest.org/feature/president-biden-should-refuse-free-iran%E2%80%99s-proliferation-agents-185665

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه