پس از ۶ سال یمنی‌ها از بازگشت منصورهادی منصرف شده‌اند

🔹 تارنمای «المانیتور» در گزارشی به موضوع تبعید 6 ساله منصور‌هادی در ریاض پرداخته و می‌نویسد هادی مشروعیت خود را از دست داده است. در ادامه چند محور اصلی این گزارش به صورت اجمالی می‌آید:

♦️ پس از ۶ سال یمنی‌ها از بازگشت منصورهادی منصرف شده‌اند

#گزارش_کوتاه

🔹 تارنمای «المانیتور» در گزارشی به موضوع تبعید ۶ ساله منصور‌هادی در ریاض پرداخته و می‌نویسد هادی مشروعیت خود را از دست داده است. در ادامه چند محور اصلی این گزارش به صورت اجمالی می‌آید:

🔸 به‌رغم حمایت بین‌المللی از منصور‌هادی که موجب شده وی همچنان در قدرت باقی بماند، ولی مشروعیت او در نزد بسیاری از جنبش‌های مردمی یمن از بین رفته است. در حالی که او شش‌سال است در تبعید به‌سر می‌برد کشور درگیر جنگ، فقر و چند‌پارگی شده و او در عمل کاری نمی‌تواند انجام دهد.

🔸 عبدالرقیب الحیدیانی ، تحلیلگر سیاسی مستقر در عدن به المانیتور گفته «هادی مردم را ناامید کرده و فراموش کرده مردم وی را برای تمایل به صلح، ثبات و حاکمیت قانون در یک انتخابات تک‌کاندیدایی پذیرفتند. هادی قادر به حل بحران نیست و ما انتظار هیچ خیری از او نداریم».

🔸 محمد الصامعی، روزنامه‌نگار مستقر در تعز به المانیتور گفت: «بی‌ثباتی و چندپارگی در مناطق زیر کنترل دولت (مستعفی) مانع بزرگی برای بازگشت هادی است. به نظر می‌رسد هیچ جای امنی برای او در یمن وجود ندارد. با توجه به این واقعیت و خطرات امنیتی که با آن روبرو خواهد شد، او تمایل واقعی به بازگشت به کشور ندارد».

🔸 ائتلاف سعودی بیش از دیگران نگران امنیت منصور‌هادی است. زیرا او کسی بود که رسماً از عربستان برای مداخله نظامی در یمن دعوت کرد. پایان مشروعیت او سناریوی جدیدی است که ائتلاف را به دردسر خواهد انداخت.

🔸 محمد الصامعی گفته «کشورهای ائتلاف از هادی به عنوان پوششی برای عملیات نظامی خود در یمن استفاده می‌کنند زیرا او به عنوان رئیس‌جمهور این اجازه را به آن‌ها داد. اما در حال حاضر هادی حتی قادر نیست مانع حملات آن‌ها شود یا آن‌ها را هدایت کند».

✅ سامعی در پایان گفت: «تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی شکست خورده و ائتلاف طرفدار هادی طی شش سال به پیروزی نظامی دست نیافته است. هادی و ائتلاف مسئولیت مصائب وحشتناک یمن را بر عهده دارند».

منبع

https://www.al-monitor.com/originals/2021/06/have-yemenis-given-hadi-during-six-year-exile

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://eitaa.com/joinchat/1881014274Cd31

ارسال دیدگاه