آزمون گروه هفت

🔹 اندیشکده مطالعات راهبردی و بین‌المللی در مقاله‌ای با اشاره به اجلاس گروه اقتصادی هفت، به سه چالش این گروه پس از برگزیت می‌پردازد.

♦️ آزمون گروه هفت

#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده مطالعات راهبردی و بین‌المللی در مقاله‌ای با اشاره به اجلاس گروه اقتصادی هفت، به سه چالش این گروه پس از برگزیت می‌پردازد.

۱️⃣ مسأله اول، همراهی بریتانیا پس از برگزیت است. این دولت که پیش‌تر، از تشکیل گروه D10 با افزودن هند، استرالیا، کره جنوبی سخن می‌گفت، اکنون به حضور آنان در اجلاس به عنوان مهمان رضایت داده است. عقب‌نشینی بریتانیا از ایده D10 و تمایلش به همکاری درون‌گروهی در حوزه چهار مسأله کرونا، تغییرات اقلیمی، تجارت آزاد و ارزش‌های مشترک نشان می‌دهد این کشور هم‌چنان نیازمند همراهی دیگر دولت‌های غربی است.

۲️⃣ مسأله دیگر اینکه آیا آمریکا و اتحادیه اروپا می‌توانند اختلافات خود در مورد تجارت، مقررات، حریم خصوصی و مالیات را حل و با هم کار کنند. زیرا هماهنگی بین واشنگتن و بروکسل پیش‌شرط اثربخشی گسترده این گروه است.

۳️⃣ مسأله سوم مطرح در این مقاله این است که آیا «این گروه از کشورهای دموکراتیک می‌توانند از قواعد و ارزش‌هایی که مدت‌هاست از آن پیروی می‌کنند، دفاع کنند؟». اشاره مقاله به کارآمدی چین در عبور از کرونا و چالش میان الگوهای حکمرانی اقتدارگرایی متمرکز با لیبرال‌دموکراسی است.

✅ اجلاس گروه هفت و بررسی مسائل سه‌گانه فوق، آزمونی برای ادعای بایدن مبنی بر اینکه «آمریکا بازگشته است»، بوده و اینکه آیا آمریکا می‌تواند هم‌چنان بریتانیا را در جرگه دولت‌های همراه با اتحادیه اروپا نگاه دارد، به اختلافات با بروکسل مسیر روشنی ببخشد و به زعم خود جبهه متحدی در برابر چین شکل دهد؟!

منبع

https://www.csis.org/analysis/g7-tests

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://eitaa.com/joinchat/1881014274Cd31

ارسال دیدگاه