اشرف غنی: کشورهای منطقه بر روی دولت افغانستان شرط‌بندی کنند نه طالبان

پیشروی‌های اخیر طالبان و خروج قریب‌‍الوقوع نیروهای آمریکایی از افغانستان، مقامات این کشور را به تکاپو انداخته است. اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان که به همراه عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی صلح به آمریکا سفر کرده در اظهار نظری گفته است وی از جو بایدن نخواسته است که خروج نیروهای آمریکایی را به تأخیر بیندازد و سایر کشورها باید بر روی دولت افغانستان شرط‌بندی کنند و نه شورشیان.

اشرف غنی: کشورهای منطقه بر روی دولت افغانستان شرط‌بندی کنند نه طالبان

🔹 پیشروی‌های اخیر طالبان و خروج قریب‌‍الوقوع نیروهای آمریکایی از افغانستان، مقامات این کشور را به تکاپو انداخته است. اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان که به همراه عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی صلح به آمریکا سفر کرده در اظهار نظری گفته است وی از جو بایدن نخواسته است که خروج نیروهای آمریکایی را به تأخیر بیندازد و سایر کشورها باید بر روی دولت افغانستان شرط‌بندی کنند و نه شورشیان.

🔹 غنی ادامه داده است تصمیم بایدن تصمیمی دگرگون‌کننده است که نتایجی مهم به دنبال دارد، هم برای مردم افغانستان و هم برای آمریکایی‌ها در منطقه.

🔹 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و به نقل از منبعی در دولت آمریکا، ۲۵۰۰ نیروی این کشور تا ۱۳ تیر افغانستان را ترک می‌کنند و ۶۵۰ نیروی باقی‌مانده نیز که در سفارت آمریکا و فرودگاه کابل مستقر هستند تا شهریورماه این کشور را ترک می‌کنند.

منبع

https://sputniknews.com/asia/202106261083244878-afghan-president-ghani-says-region-should-bet-on-government-amid-taliban-offensive/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه