رونمایی از پروژه بلندپروازانه «کانال استانبول» توسط اردوغان

🔹 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی آغاز اجرایی شدن پروژه بحث‌برانگیز کانال استانبول را اعلام کرد. این پروژه که 45 کیلومتر طول دارد با ایجاد یک آب‌راهه، دریای سیاه و دریای مرمره را به یکدیگر متصل می‌کند. در مسیر این کانال 6 پل نیز احداث خواهد شد. هزینه کلی این پروژه 15 میلیارد دلار برآورد شده و پیش‌بینی شده است ظرف شش سال به بهره‌برداری برسد.

♦️ رونمایی از پروژه بلندپروازانه «کانال استانبول» توسط اردوغان

🔹 رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی آغاز اجرایی شدن پروژه بحث‌برانگیز کانال استانبول را اعلام کرد. این پروژه که ۴۵ کیلومتر طول دارد با ایجاد یک آب‌راهه، دریای سیاه و دریای مرمره را به یکدیگر متصل می‌کند. در مسیر این کانال ۶ پل نیز احداث خواهد شد. هزینه کلی این پروژه ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده و پیش‌بینی شده است ظرف شش سال به بهره‌برداری برسد.

🔹 این پروژه یکی از پروژه‌های بلندپروازانه اردوغان محسوب می‌شود که ایده آن را برای اولین حدود یک دهه پیش مطرح کرده بود. همزمان با رونمایی از این پروژه، مخالفان برخی ملاحظات زیست‌محیطی را عنوان کرده و به مقابله با ساخت کانال پرداخته‌اند. اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و از رقبای برجسته اردوغان این پروژه را توهم و پروژه‌ای انتخاباتی توصیف کرده و همکاری با آن را ممنوع اعلام کرده است.
منبع

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-06-26/erdogan-inaugurates-contentious-15-billion-turkey-canal-project?srnd=politics-vp

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه