بی‌تأثیر بودن روند دیپلماتیک آمریکا در خاتمه دادن به جنگ یمن

🔹 تارنمای «المانیتور» در گزارشی به بررسی روابط دولت جدید آمریکا و انصارالله پرداخته و معتقد است به‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا این جنبش نگاه بسیار منفی نسبت به نقش آمریکا در یمن دارد. در ادامه بخش‌های اصلی این گزارش می‌آید.

♦️ بی‌تأثیر بودن روند دیپلماتیک آمریکا در خاتمه دادن به جنگ یمن

#گزارش_کوتاه

🔹 تارنمای «المانیتور» در گزارشی به بررسی روابط دولت جدید آمریکا و انصارالله پرداخته و معتقد است به‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا این جنبش نگاه بسیار منفی نسبت به نقش آمریکا در یمن دارد. در ادامه بخش‌های اصلی این گزارش می‌آید.

🔸 به‌رغم تغییر رویکرد دولت بایدن و تلاش‌های شش‌ماهه آن در پیگیری روندهای دیپلماتیک که سبب ایجاد خوش‌بینی‌های محتاطانه‌ای برای آتش‌بس شد، با این حال هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حوثی‌ها از اقدامات نظامی خود در یمن و عمق خاک عربستان دست بکشند.

🔸 در این راستا آمریکا طی دو‌ماه اخیر مجموعه‌ای از اقدامات را علیه انصارالله انجام داده که باعث خشم بیشترشان از آمریکا شده است. وزارت‌خارجه آمریکا سه‌تن از فرماندهان ارشد انصارالله را به بهانه فرماندهی عملیات علیه مأرب تحریم کرد. دولت‌آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک شبکه مالی اعمال کرد که به گمان‌شان از طریق قاچاق، ده‌ها میلیون دلار برای حوثی‌ها درآمد کسب کرده است. در آخرین اقدام نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا سایت شبکه المسیره را مسدود نمود. این سلسله اقدامات علیه انصارالله بر نگرانی این گروه از نقش آمریکا در یمن افزوده است. صرف‌نظر از دموکرات یا جمهوریخواه بودن دولت آمریکا، رهبران انصارالله همان حس عدم‌اعتماد را نسبت به نقش آمریکا در یمن دارند.

🔸 نگرش انصارالله نسبت به آمریکا طی شش‌ماه گذشته تغییری نکرده و به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک تغییر کند. یک محقق سیاسی در صنعا به المانیتور گفت که آمریکا نمی‌تواند ارتباط خوبی با انصارالله در حال یا آینده برقرار کند. وی خاطرنشان کرد: «حوثی‌ها با آمریکایی‌ها گفت‌وگو خواهند کرد، اما آن‌ها هرگز واشنگتن را باور ندارند و به آن اعتماد نخواهند کرد». ند‌پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفته که «آمریکا از حملات حوثی‌ها در یمن کلافه است زیرا این حملات بحران انسانی را در این کشور تشدید می‌کند».

✅ این محقق سیاسی مستقر در صنعا در پایان گفت: «اگرچه آمریکا بارها انصارالله را به آتش‌بس در مأرب تشویق کرده اما آن‌ها برعکس عمل کرده‌اند. مهربانی دولت جدید آمریکا نسبت به انصارالله منجر به ذوب‌شدن یا تعدیل نگرش خصمانه آن‌‌ها نسبت به آمریکا نشده و نخواهد شد».

منبع

https://www.al-monitor.com/originals/2021/07/houthis-unmoved-so-far-us-diplomacy-end-yemen-war

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه