آغاز تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق

🔹 «العربی الجدید» در گزارشی به بررسی آغاز تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق و برخی احتمالات درباره تعویق این انتخابات پرداخته است.

♦️ آغاز تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق

#گزارش_کوتاه

🔹 «العربی الجدید» در گزارشی به بررسی آغاز تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق و برخی احتمالات درباره تعویق این انتخابات پرداخته است.

🔸 با اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات در عراق، تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور از ۹ جولای آغاز شده و تا دو ماه ادامه خواهد داشت. «جمانه الغلای»، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات در گفت‌وگویی مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: «۸۳ دایره انتخاباتی در سراسر کشور ازجمله اقلیم کردستان وجود دارد و ۲۴ میلیون ۲۹۹ هزار و ۹۲۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند».

🔸 بنابر اعلام الغلاوی، حدود ۹۸۸ هزار نفر برای نخستین‌بار در انتخابات پارلمانی عراق شرکت خواهند کرد که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ متولد شده‌اند. همچنین ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ رأی‌دهنده در اردوگاه‌های آوارگان حضور دارند که تاکنون شناسایی شده‌اند.

🔸 الغلای به العربی الجدید گفته: «۳ هزار و ۲۴۴ نامزد به تأیید کمیساریای عالی مستقل انتخابات رسیده‌اند؛ ۱۰۳ نامزد انتخاباتی اعلام انصراف کرده و تعدادی از آن‌ها نیز به دلایلی ازجمله وفات، نقص مدارک آموزشی و پرونده‌های کیفری از رقابت انتخاباتی خارج شده‌اند؛ همچنین ۲۳۵ فراکسیون و حزب سیاسی در این انتخابات حضور خواهند داشت».

🔸 العربی الجدید به نقل از یکی از نمایندگان پارلمان فعلی نوشته با توجه به تلاش‌های برخی از گروه‌های سیاسی برای تعویق انتخابات زودهنگام پارلمانی، نگرانی‌هایی برای برگزار نشدن انتخابات در موعد تعیین‌شده(یعنی ۱۰ اکتبر سال جاری) وجود دارد و برخی حتی از تعویق آن تا اواسط سال ۲۰۲۲ سخن می‌گویند.

منبع

https://www.alaraby.co.uk/politics/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه