موج ورود نامزدهای طرفدار ترامپ به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

انتخابات فرمانداری‌ در ایالت‌های آمریکا همزمان با انتخابات کنگره در سال 2022 برگزار خواهد شد. جدا از اینکه تأثیر و تأثر این دو انتخابات بر یکدیگر قابل کتمان نیست، انتخابات فرمانداری‌ها به طور مشخص می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 اثرگذار باشد.

♦️ موج ورود نامزدهای طرفدار ترامپ به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

🔹 انتخابات فرمانداری‌ در ایالت‌های آمریکا همزمان با انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. جدا از اینکه تأثیر و تأثر این دو انتخابات بر یکدیگر قابل کتمان نیست، انتخابات فرمانداری‌ها به طور مشخص می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اثرگذار باشد. فردی همچون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که تمایلاتی برای بازگشت به قدرت دارد، با گماشتن مهره‌های همسو با خود در فرمانداری‌ها می‌تواند مقدمات پیروزی در آن ایالات را فراهم کند.

🔹 علاوه بر تلاش برای شکست فرمانداران دموکرات، به نظر می‌رسد ترامپ به دنبال کنار زدن فرمانداران جمهوری‌خواهی است که در جریان انتخابات سال گذشته با درخواست برای ابطال نتایج برخی ایالات با وی همراهی نکردند. همچنین به دنبال تثبیت جایگاه فرمانداران نزدیک به خود است. در ایالت تگزاس فرماندار گرگ ابوت که از طرفداران ترامپ است شانس بالایی برای پیروزی دارد.

🔹 در ایالت جورجیا که ترامپ سال گذشته در آن شکست خورد، او به دنبال جایگزینی فرماندار جمهوری‌خواه فعلی با گزینه‌ای همسوتر است. در ایالات اوهایو و ماساچوست که فرماندارانی جمهوری‌خواه دارند، ترامپ افرادی نزدیک‌تر به خود را ترجیح می‌دهد. به هر ترتیب به نظر می‌رسد ترامپ ورود رسمی به انتخابات ریاست‌جمهوری را تا پس از نتایج انتخابات سال آینده به تأخیر بیندازد.

منبع

https://thehill.com/homenews/campaign/562278-governors-races-see-flood-of-pro-trump-candidates?rl=1

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه