تداوم سیاست دولت پیشین آمریکا در دریای چین جنوبی

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن رد اقدامات چین در دریای چین جنوبی به این کشور هشدار داد هر گونه حمله به مواضع فیلیپین در منطقه مورد مناقشه، طبق پیمان دفاع متقابل آمریکا و فیلیپین، با پاسخ آمریکا مواجه خواهد شد.

♦️ تداوم سیاست دولت پیشین آمریکا در دریای چین جنوبی

🔹 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن رد اقدامات چین در دریای چین جنوبی به این کشور هشدار داد هر گونه حمله به مواضع فیلیپین در منطقه مورد مناقشه، طبق پیمان دفاع متقابل آمریکا و فیلیپین، با پاسخ آمریکا مواجه خواهد شد. این بیانیه در پنجمین سالگرد صدور حکم دیوان داوری بین‌‌المللی به نفع فیلیپین و رد ادعاهای چین منتشر شده است که به نوعی تداوم سیاستی است که دولت ترامپ از حدود یک سال قبل، در پیش گرفته است.

🔹 مایک پومپئو یک سال قبل در چهارمین سالگرد حکم دیوان، در بیانیه‌ای سیاست جدید آمریکا در قبال اقدامات چین در دریای چین جنوبی را اعلام کرده بود. پیش از این بیانیه، سیاست آمریکا حل مناقشات دریایی این منطقه به صورت مسالمت‌آمیز و با حکمیت سازمان ملل بود.

🔹 گفتنی است آمریکا و فلیپین در سال ۱۹۵۱ پیمان دفاع متقابل امضا کردند که به موجب آن، در صورت حمله کشور ثالت به هر یک از این دو کشور، متعهد به دفاع از یکدیگر هستند.

منبع

https://www.politico.com/news/2021/07/11/biden-south-china-sea-trump-499245

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه