تحولات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی

عصر دیروز منابع خبری از شلیک سه راکت به سمت شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان و پاسخ توپخانه‌ای و همچنین حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب خبر دادند. این رژیم اعلام کرده سایت‌هایی که راکت‌ها از آنجا شلیک شده‌اند را هدف قرار داده است.

♦️ تحولات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی

#تحلیل_کوتاه

🔹 عصر دیروز منابع خبری از شلیک سه راکت به سمت شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان و پاسخ توپخانه‌ای و همچنین حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب خبر دادند. این رژیم اعلام کرده سایت‌هایی که راکت‌ها از آنجا شلیک شده‌اند را هدف قرار داده است.

🔸 اگرچه هیچ گروهی مسئولیت حملات راکتی به اسرائیل را نپذیرفته اما گفته می‌شود گروه‌های فلسطینی ساکن جنوب لبنان که طی جنگ اخیر اسرائیل و غزه نیز اقدام به شلیک راکت از لبنان به فلسطین اشغالی کرده بود این حملات را صورت داده‌اند.

🔸 پس از این ناآرامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، یونیفل اعلام کرده در حال تماس با تمامی طرف‌ها برای تشویق آن‌ها به آتش‌بس و دوری از تشدید تنش‌هاست.

🔸 اگر چه حزب‌الله کنترل جنوب لبنان را در دست دارد اما اسرائیلی‌ها نیز معتقدند این حملات کار حزب‌الله نیست اما اجازه تلویحی انجام این حملات علیه اسرائیل را داده است.

🔸 این تنش‌ها در زمانی روی می‌دهد که اخیراً یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان هدف حمله پهپادی قرار گرفته که منجر به کشته شدن دو خدمه آن شده و نیز همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در ایران است. بنابراین این گمانه قابل طرح است که این حملات در ادامه تنش‌های ایران و اسرائیل روی می‌دهد.

🔸 علاوه براین، حوادث مشکوک در جنوب لبنان همزمان با مامور شدن «نجیب میقاتی» به تشکیل کابینه این کشور و ترور «علی شبلی» یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله در یک مراسم عروسی و کشته شدن چند نفر دیگر در مراسم تشیع او و همچنین وضعیت اقتصادی این کشور از جمله بحران سوخت تحولاتی است که نشان می‌دهد اوضاع لبنان و تنش‌ها ممکن است رو به وخامت بگذارد.

✅ به همین جهت بوده که سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز خود ضمن اشاره به اینکه حزب‌الله آماده واردات سوخت از ایران است تأکید کرد که مقاومت درگیر توطئه‌های دشمنان برای جنگ داخلی نمی‌شود.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه