منطقه در یک نگاه | ۷ شهریور ۱۴۰۰

منطقه در یک نگاه | ۷ شهریور ۱۴۰۰

♦️ منطقه در یک نگاه | ۷ شهریور ۱۴۰۰

۱️⃣ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای سوری خود گفت: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند.

۲️⃣ همزمان با تکمیل خروج آمریکا از افغانستان، مقامات طالبان از تشکیل و اعلام دولت جدید در این کشور طی هفته‌های آینده خبر دادند.

۳️⃣ «امانوئل ماکرون» پس از حضور در حرم حضرت امام موسی کاظم (ع) در صفحه توئیتر خود نوشت: «شب گذشته به کاظمیه رفتم و آن‌جا یک مکان مقدس و مهم برای شیعیان است تا با طیف‌های مختلف مردم عراق روبه‌رو شوم. از استقبال شما ممنونم.»

۴️⃣ یک منبع امنیتی عراقی گفت که تروریست‌های داعش شب گذشته به یک مقر ایست و بازرسی پلیس در روستای «الضلوعیه» حمله کردند.

۵️⃣ نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از ترک واشنگتن به مقصد تل‌آویو اعلام کرد او و رئیس‌جمهور آمریکا بر سر اقدامات مشترک برای توقف برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند.

۶️⃣ رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا و مسکو در حال انجام اقدامات زیادی در حوزه صنعت دفاعی هستند، اعلام کرد که کشورش «هیچ تردیدی» درباره خریدن دومین محموله اس-۴۰۰ ندارد.

۷️⃣ همزمان با افزایش موارد نقض توافق الحدیده، حملات توپخانه‌ای ارتش سعودی در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مرزی با یمن، موجب شهادت سه غیر نظامی شده است.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه