فرایند دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها؟!

بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در نخستین دیدار یک مقام ارشد این رژیم با رهبر تشکیلات خودگردان پس از سال 2010، یکشنبه شب در رام‌الله با محمود عباس دیدار کرد.

♦️ فرایند دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها؟!

#گزارش_کوتاه

🔹 بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در نخستین دیدار یک مقام ارشد این رژیم با رهبر تشکیلات خودگردان پس از سال ۲۰۱۰، یکشنبه شب در رام‌الله با محمود عباس دیدار کرد. او در این دیدار گفت اسرائیل در برداشتن گام‌هایی برای تقویت اقتصاد فلسطین صادق است و طبق بیانیه‌ای از دفتر گانتز، دو طرف، امنیت ملی، مسائل غیرنظامی و اقتصادی، و همچنین وضعیت امنیتی و مالی کنونی در کرانه باختری و غزه را مورد بحث قرار دادند.

🔸 پس از این دیدار یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل در این خصوص گفت: «هیچ فرایند دیپلماتیکی با فلسطینی‌ها وجود ندارد و نخواهد داشت». این منبع افزود که این دیدار از قبل توسط نخست‌وزیر تأیید شده بود و هدف آن بررسی مسائل معمول بین مجموعه دفاعی اسرائیل و تشکیلات خودگردان بود.

🔸 روز جمعه طی دیدار نفتالی بنت با بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نخست‌وزیر اسرائیل روشن ساخت که این رژیم در شرایط سیاسی کنونی قصدی برای پیشبرد فرایند دیپلماتیک با فلسطینی‌ها ندارد. اما با توجه به این شرایط، مایل است اقداماتی مالی با تشکیلات خودگردان را که از بحران اقتصادی رنج می برد به پیش ببرد.

🔸 گفته شده در این دیدار بایدن تقاضای بازسازی غزه را داشته و بنت موافقت اسرائیل را به سه اقدام مشروط کرد: دیگر موشکی از غزه به سوی اسرائیل شلیک نشود؛ پایان قاچاق موشک به این باریکه و پایان بحران اجساد سربازان اسرائیلی که از سوی حماس در غزه اسیر شدند.

🔸 هاآرتص به نقل از یک منبع ناشناس نوشته است که تشیکلات خودگردان، دولت بنت و دولت آمریکا معتقدند که در حال حاضر نمی‌توانند مذاکرات علنی و مهمی را بین اسرائیل و فلسطینی‌ها برگزار کنند؛ با این حال، می‌توان روی ابتکار تشکیلات در خصوص لیست تقاضاهای سیاسی که اخیراٌ به دولت آمریکا ارائه کرده به صورت غیرعلنی و پنهانی و بدون جلب توجه عمومی کار کرد.

منبع

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-gantz-meets-with-abbas-in-ramallah-to-discuss-security-economy-1.10163773?lts=1630309294681

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه