اظهارات مرکل در «موسسه مطالعات امنیت ملی» رژیم صهیونیستی

صدر اعظم آلمان طی سفر خود به فلسطین اشغالی با چهره‌های ارشد «موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل» دیدار کرد.

♦️ اظهارات مرکل در «موسسه مطالعات امنیت ملی» رژیم صهیونیستی

#گزارش_کوتاه

🔹 صدر اعظم آلمان طی سفر خود به فلسطین اشغالی با چهره‌های ارشد «موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل» دیدار کرد. گزیده اظهارات مرکل در این موسسه به شرح ذیل است:

ایران

🔸 من همیشه از توافق هسته‌ای علی‌رغم شناخت ضعف‌های آن دفاع کرده‌ام چون معتقدم یک دستاورد مقدماتی و چارچوبی است که می‌تواند گسترش یاید. کشوری که بیشترین آسیب را از رفتار تخاصمی ایران متحمل می‌شود اسرائیل است. ما یک موضع مشترک داریم: باید جلوی دستیابی ایران به قابلیت هسته‌ای را بگیریم. ما باید تا جایی که ممکن است کشورهای بیشتری را در خصوص توافق با ایران درگیر کنیم.

فلسطین

🔸 من از یک کشور دموکراتیک یهودی حمایت می‌کنم اما این کشور باید برای بلندمدت امن باشد و همانطور که اسرائیل حق دولت‌بودگی مستقل دارد فلسطینی‌ها نیز حق زندگی و تصمیم‌گیری درباره چگونه زندگی کردن دارند. البته ما باید موانعی که ایجاد دو کشور بر دو ملت را دشوار می‌سازد در نظر بگیریم. در بلندمدت این مسئله همچنان باقی می‌ماند حتی اگر روابط با کشورهای عربی همسایه بهبود یابد.

غرب آسیا و عرصه بین‌المللی

🔸 ما خودمان را در محیط پیچیده‌ای می‌بینیم و موازنه قدرت در سطح جهانی در حال تغییر است. آمریکایی‌ها از افغانستان خارج شدند و این کشور دیگر آنقدر بی‌چون‌وچرا در همه جای دنیا حاضر و پیشرو نیست. این یعنی از منظر اروپا ما نیاز به تعریف دقیق‌تر از منافع امنیتی‌مان داریم و نیاز داریم این را با آمریکا هماهنگ کنیم تا مشخص کنیم چه کسی چه نقشی را در چارچوب ناتو ایفا کند. ما منافع امنیتی مشترکی با اسرائیل داریم که باید طی سال‌های آینده بر آن‌ها تمرکز کنیم.

قطبی‌شدن اجتماعی و یهودستیزی

🔸 قطبی شدن اجتماعی افزایش یهودستیزی را بر ما تحمیل کرده است. یهودستیزی خطری عمیق برای دموکراسی ما ایجاد می‌کند. ما در آلمان نقش بزرگی در مبارزه با یهودستیزی که متاسفانه بر خلاف میل ما افزایش یافته ایفا می‌کنیم.

منبع

https://www.inss.org.il/merkel-meeting/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه