ضرورت بازنگری جدی سیاست آمریکا در قبال پاکستان

مایکل روبین کارشناس موسسه امریکن اینترپرایز در یادداشتی خواستار بازنگری سیاست آمریکا در قبال پاکستان و معرفی این کشور به عنوان حامی تروریسم شده است.

 

🔸 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته در جلسه خود در کنگره از ارزیابی مجدد روابط با پاکستان خبر داد اما بعدها در دیدار با مقامات پاکستانی از موضع خود عقب‌نشینی کرد. همچنین وندی شرمن قائم‌مقام بلینکن در جریان سفر دو روزه خود به پاکستان از همکاری با پاکستان در مبارزه با تروریسم سخن گفت.

🔸 به نوشته روبین، دولت بایدن در ارتباط با پاکستان، کسی که آتش به راه انداخته است را به عنوان آتش‌نشان جا خواهد زد. به عقیده وی آمریکا برای استراتژی توهم‌آلود خود هزینه پرداخته است و بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸، بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده است. بایدن کمک ۱۰۰ میلیون دلاری برای پاکستان در بودجه ۲۰۲۲ اختصاص داده است. این کمک، نظامی باشد یا غیرنظامی، هیچ دستاوردی برای آمریکا و پاکستان نداشته است.

🔸 اقتصاد پاکستان فرسوده باقی مانده در حالی که این کشور، نقض تعهدات خود را ادامه داده است. اسناد پاندورا نیز نشان می‌دهند ۷۰۰ پاکستانی از جمله دو وزیر فعلی کابینه به عمران خان و متحدان سیاسی وی کمک مالی کرده و میلیون‌ها دلار را قاچاق کرده‌اند. به نوشته روبین، کمک‌های آمریکا خرج ولخرجی‌های شخصی افسرانی شده که اکنون از بازگشت طالبان مسرورند.

🔸 روبین توصیه‌هایی را به دولت بایدن ارائه کرده است: تعلیق کمک‌ها تا زمانی که عمران خان افرادی که نامشان در اسناد پاندورا ذکر شده اخراج کند و پول‌ها را از کسانی که دیگر مقامی ندارند پس بگیرد؛ دولت بایدن باید از FATF بخواهد که پاکستان را در لیست سیاه خود قرار دهد.

🔸 به نوشته روبین، زمان آن فرارسیده است که بازنگری اساسی سیاست آمریکا در قبال پاکستان از حرف به واقعیت بدل شود، پاکستان از جایگاه متحد غیرناتویی آمریکا حذف شده و به عنوان حامی تروریسم معرفی شود.
منبع

Our Pakistan Policy Needs a Fundamental Rethink

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿
@Tabyincenter

ارسال دیدگاه