سقوط اجتناب‌ناپذیر دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا

 در حالی که حزب دموکرات آمریکا برای به تصویب رساندن طرح‌های مربوط به زیرساخت‌ها و خدمات اجتماعی، دچار اختلافات درونی شده است و هفته‌هاست از تصویب آن عاجز مانده، این سوال از سوی برخی ناظران مطرح شده است که حتی در صورت تصویب این طرح‌ها، حزب دموکرات از چه میزان شانس برای حفظ اکثریت کنگره در انتخابات ۲۰۲۲ برخوردار است؟

 

🔸 نشریه آتلانتیک نوشته است تجربه‌ روسای جمهور آمریکا نشان می‌دهد سال دوم برای حزب حاکم بر کاخ سفید سالی نفرین‌شده است و در اغلب دوره‌ها، حزب پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری، در اولین انتخابات کنگره، اکثریت خود در مجلسین را از دست می‌دهد. در دهه ۱۹۶۰ حتی تصویب لوایح تاریخی در مورد خدمات بیمه‌ای و حقوق مدنی نیز از شکست دموکرات‌ها در انتخابات ۱۹۶۶ جلوگیری نکرد.

🔸 برخی استراتژیست‌های دموکرات معتقدند مأموریت جو بایدن در کاخ سفید کنترل بحران کرونا و تبعات اقتصادی آن بود، زمانی که همه‌گیری رو به کاهش نهاد محبوبیت وی افزایش یافت و اکنون که بار دیگر موج جدیدی، آمریکا را فراگرفته، محبوبیت وی سیر نزولی گرفته است. بنابراین بایدن بار دیگر باید تمرکز خود را بر همه‌گیری معطوف کند. با این وجود، برخی دیگر معتقدند دموکرات‌ها برای نشان‌دادن تمایز خود با جمهوری‌خواهان ناچار به تصویب طرح‌های خود در کنگره هستند.

✅ جدا از تجربیات تاریخی مبنی بر شکست حزب حاکم بر کاخ سفید در انتخابات کنگره، با توجه به اکثریت شکننده دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۲ برخوردار هستند. اختلافات درونی دموکرات‌ها و فرسایشی‌شدن فرایند تصویب طرح‌های مدنظر به احتمال بسیار موجب می‌شود علاوه بر آنکه سطح مشارکت رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه افزایش یابد، رأی‌دهندگان دموکرات نیز سرخورده شوند. در هر صورت به نظر می‌رسد بایدن و هم‌حزبی‌هایش مأموریتی غیرممکن در سال آینده پیش‌رو دارند.
منبع

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2021/10/curse-presidents-second-year-biden/620391/

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه