بایدن می‌خواهد در سوریه بماند اما موعد خروج فرارسیده است

تارنمای نشنال‌اینترست در یادداشتی به انتقاد از حضور نظامی آمریکا در سوریه پرداخته و آن را برخلاف سیاست «پایان جنگ‌های بی‌پایان» عنوان کرده است. نویسنده معتقد است وعده بایدن مبنی بر تداوم حضور 900 نظامی در سوریه، خطایی راهبردی است که هیچ هدف روشن و معقولی را محقق نمی‌کند.

 

🔸 اخیراً مکنزی فرمانده سنتکام در دیدار با مظلوم‌عبدی، فرمانده یگان‌های «نیروهای دمکراتیک سوریه» اطمینان داده که گروه‌های شبه‌نظامی کُرد می‌توانند روی حمایت آمریکا حساب کنند. حال آن‌که به نظر نویسنده، نباید برای حمایت از کُردها در برابر متحد عضو ناتو یعنی ترکیه ایستاد.

🔸 در یادداشت تصریح شده گرچه قدردان نبرد کُردها علیه داعش هستیم ولی «دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم کردها یا هر غیرآمریکایی از حمایت دائمی ایالات متحده برخوردار خواهد بود.» نویسنده معتقد است با پایان تهدید داعش در سوریه، ضرورتی به تداوم حضور نظامیان آمریکایی نیست.

🔸 به باور وی، حتی در صورت تهدید دوباره داعش، با وجود ایران و روسیه، نیازی نیست آمریکا برای نبرد با این گروه وارد شود. با وجود روسیه نیز نیازی نیست آمریکا نگران برخورد ترکیه با کردها باشد. زیرا مسکو به مثابه میانجی عمل خواهد کرد.

✅ همان‌گونه که استقرار نامحدود در افغانستان، امکان‌پذیر نبود، درباره سوریه نیز چنین است. با تثبیت قدرت دمشق، کُردها مجبور هستند بین نبرد ناکام با ترکیه و یا توافق با سوریه، یکی را برگزینند و مورد دوم کمتر از مورد اول با منافع آمریکا ناسازگاری دارد.

https://nationalinterest.org/feature/biden-wants-stay-syria%E2%80%94-withdrawal-overdue-195651

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه