پایان صبر رژیم صهیونیستی در مورد حضور ایران در سوریه

تارنمای «المانیتور» در گزارشی با اشاره به شایعات در مورد کنار گذاشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه، به نقل از منابع امنیتی ناشناس صهیونیستی می‌نویسد به این زودی‌ها شاهد خروج شبه‌نظامیان شیعه از سوریه نخواهیم بود. برخی دیگر از مدعیات این گزارش به شرح ذیل است:

 

🔸 اسد اکنون به دنبال آرامش و ثبات است. او در حال برگشت به آغوش جهان عرب و برخوردار شدن از مشروعیت مجدد است. جنگ بین ایران و اسرائیل در قلمرو او آخرین چیزی است که او می‌خواهد.

🔸 با توجه به گزارش‌ها در مورد درخواست اسد از ایران برای کنار گذاشتن جواد غفاری، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه، به نظر می‌رسد اسد تمایلی به جواب پس دادن به دبیرکل حزب‌الله ندارد و در حال به نمایش گذاشتن نشانه‌هایی از عدم تحمل است.

🔸 این حقیقت ظاهراً خیلی پیچیده‌تر است. اسد به ایرانی‌ها تقریباً دسترسی کامل به هر گوشه‌ای از سوریه را داده است. حضور ایرانی‌ها در سوریه اکنون باری بر دوش اوست اما او قادر به برداشتن این بار نیست.

🔸 بعد از دیدار بنت و پوتین در سوچی، چند حمله گسترده به اهداف ایرانی در سوریه به اسرائیل منتسب شد که دو تا از آن‌ها غیرمعمول و در مناطق حضور قابل‌توجه روسیه انجام شده ولی روسیه آن‌ها را محکوم نکرد. سکوت روسیه نشان‌دهنده بی‌تحملی فزاینده پویتن در خصوص حضور ایران در سوریه است.

🔸 اسرائیل تلاش ایرانی‌ها را برای تغییر مسیر انتقال تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله به یک مسیر نزدیک پایگاه‌های نظامی روسی به منظور جلوگیری از حملات اسرائیل کشف کرد. با توجه با آخرین حملات هوایی اسرائیل و سکوت روسیه این تلاش ایران به وضوح شکست خورده است.

🔸 دولت جدید اسرائیل فعالیتش علیه حضور ایران در سوریه را تشدید کرده است. این می‌تواند ناشی از نامیدی از واداشتن آمریکا و حمایت بین‌المللی به تهدید معتبر نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران باشد اما محتمل‌تر است که ناشی از تشدید تنش‌ها از سوی ایران باشد.

https://www.al-monitor.com/originals/2021/11/israel-loses-patience-iranian-entrenchment-syria
☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه