تلاش‌های متعدد لاپید علیه ایران پیش از نشست وین

تارنمای «المانیتور» در گزارشی به فعالیت‌های وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در رابطه با توافق هسته‌ای ایران پرداخته و می‌نویسد در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، لاپید و تیم او در بروکسل، پاریس و واشنگتن فعال هستند تا مواضع اسرائیل را به پیش ببرند:

 

🔸 آلون اوشپیز مدیرکل وزرات خارجه اسرائیل، در 10 نوامبر به بروکسل سفر کرد و با رهبران کمیسیون اروپا، نمایندگان 27 عضو اتحادیه و مقام عالی‌رتبه ناتو دیدار داشت. قبل از اوشپیز، لاپید در 12 جولای به عنوان مهمان در شورای امور خارجی اتحادیه اروپا شرکت کرده بود. هدف هر دو سفر بهبود روابط اسرائیل و اتحادیه اروپا و البته حمایت از موضع اسرائیل درباره مذاکرات با ایران بود.

🔸 طبق برآوردهای اسرائیلی، فرانسه موتور اصلی ورودی‌های اتحادیه و سیاست‌های آن درباره مسئله هسته‌ای ایران است. همین طور تل‌آویو از نزدیک تماس‌های مربوطه بین واشنگتن و پاریس را پیگیری می‌کند. مقامات اسرائیل در تماس مداوم با همتایان فرانسوی خود هستند تا موضع اسرائیل علیه توافق احتمالی با ایران را برای آن‌ها توضیح دهند.

🔸 آن‌ها اکنون بیشتر علاقه‌مند به ارزیابی گزارش‌هایی مبنی بر این هستند که مواضع فرانسه و آمریکا درباره مذاکرات با ایران در حال نزدیک شدن است.

🔸 لاپید به روابط گرم خود با رئیس‌جمهور فرانسه افتخار می‌کند اما از زمان وزیر شدنش او به واشنگتن، بروکسل، و رم سفر کرد اما به پاریس خیر. ظاهراً ماجرای نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس و تنش‌های دیپلماتیک و سیاسی بعد آن با فرانسه، گفتگوی سیاسی بین دو طرف را پیچیده کرده است.

🔸 همزمان با کار در جبهه اروپایی لاپید جبهه آمریکا را ترک نکرده است. لاپید دیدار با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران را فرصتی برای بیان نگرانی‌های اسرائیل و تکرار این ارزیابی اسرائیل دیده است که ایران قصد دارد از مذاکرات وین برای خریدن زمان بیشتر برای حرکت به سوی گریز هسته‌ای استفاده کند.

https://www.al-monitor.com/originals/2021/11/ahead-vienna-meeting-israels-lapid-multiplies-efforts-against-iran

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه