افشاگری درباره پشت پرده عملیات قوس طلایی در ساحل غربی یمن

تارنمای عربی «الجَند پست» در گزارشی به تحلیل تحولات میدانی ساحل غربی یمن در روزهای اخیر پرداخته است:

 

🔸 محمد ورق، از نمایندگان پارلمان دولت مستعفی یمن و نیز از رهبران حزب اصلاح، اطلاعاتی درباره نقش آمریکا و انگلیس در نبرد ساحل غربی یمن و توطئه‌های مخفی آن‌ها برای تسلط بر این منطقه فاش کرد.

🔸 ورق به تفصیل درباره طرحی که در ساحل غربی یمن برای ایجاد استانی جدید در حال اجراست و طرح تسلط بر ساحل غربی از «المخا» تا «باب المندب» و نیز ریف جنوبی تعز که به شکل یک کمان است را مطرح و توضیح می‌دهد.

🔸 عملیاتی که نیروهای ائتلاف سعودی در پانزدهم ژوئن ۲۰۱۸ به نام «السهم الفضی» (تیر نقره‌ای) آغاز کردند، توسط انگلیس و آمریکا طراحی شده بود و این دو کشور بر آن نظارت می‌کردند. هدف از این عملیات تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن و ایجاد یک استان جدید بود.

🔸 عملیات تیر نقره‌ای که سازمان اطلاعات انگلیس علیه الحدیده کلید زده به معنای تجمیع نیروهای ساحلی در ستونی بلند و باریک در امتداد ساحل «التهامی» از «الخوخه» تا الحدیده به صورت مستقیم بود.

🔸 این برنامه به وسیله آمریکا و انگلیس برای سواحل غربی یمن آماده شده بود تا استانی جدید به نام «الساحل الغربی» از ابتدای روستای «الطائف» در «الدریهمی» تا «باب المندب» و مناطقی در استان‌های «تعز» و «اب» تشکیل شود و هدف آن حفاظت از منافع آمریکایی-انگلیسی در جزایر و سواحل غربی یمن بود.

🔸 انگلیس حدود ۱۰ روز است که عملیات دیگری با عنوان «القوس الذهبی» (کمان طلایی) را از طریق نیروهای مشترک در «حیس» الحدیده و جنوب «تعز»کلید زده است.

✅ عملیات کمان طلایی که اکنون نیروهای «طارق صالح عفاش» وابسته به امارات در ساحل غربی یمن با عنوان کمان طلایی آغاز کرده‌اند در واکنش به عقب‌نشینی‌های اخیر برخی عناصر نیست، بلکه در ادامه تلاش‌ها برای خرید زمان صورت می‌گیرد تا مقدمات برای تکمیل پروژه اصلی یعنی اعلام استان ساحل غربی نهایی شود؛ استانی که قرار است در نهایت به عفاش تحویل گردد.

https://aljanadpost.net/p-12022

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه