فارن‌افرز: اوکراین بخشی از غرب است

دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در یادداشتی در نشریه فارن‌افرز، با تخطئه رویکرد روسیه نسبت به این کشور، خواستار حمایت بیشتر آمریکا شده است. او معتقد است هجمه روسیه به اوکراین، اقدامی در راستای بازپس‌گیری سرزمین‌های جداشده از اتحاد جماهیر شوروی است.

 

🔸 به نوشته کولبا، پس از فروپاشی شوروی بسیاری از کشورهای جداشده تا سال 2004 به عضویت ناتو درآمدند ولی اوکراین و گرجستان آن لحظه تاریخی را از دست دادند. حمله به گرجستان در 2008 و اوکراین در 2014 تاوان این فرصت‌سوزی بود. وزیر خارجه اوکراین مدعی است ایالات متحده و شرکای غربی آن فرصت دارند تا با استفاده از ظرفیت انقلاب نارنجی 2004 و سپس انقلاب کرامت 2014، عضویت اوکراین در ناتو را پیگیری کنند.

🔸 علاوه بر اینکه از تلاش‌های سه‌گانه اوکراین، گرجستان و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا نیز حمایت کنند. کولبا همراهی اوکراین، گرجستان، بلغارستان، رومانی و ترکیه برای امنیت دریای سیاه را دلیلی برای کسب حمایت بیشتر از آمریکا عنوان می‌کند. زیرا در خدمت هدف بایدن مبنی بر استحکام اتحاد دو سوی آتلانتیک است.

🔸 کولبا می‌نویسد: «عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا تنها پیشرفت در اوکراین را تقویت نمی‌کند. همچنین به اتحاد غرب کمک خواهد کرد.» او تجربه مقابله با نبرد نظامی و سایبری روسیه، ضمانت استقلال ترانزیت انرژی به اروپا از روسیه و ظرفیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را به عنوان نتایج مثبت این عضویت برای اروپا برمی‌شمارد.

🔸 وی با اشاره به ضرورت اصلاحات داخلی برای مقابله با فساد در سیستم قضایی، بخش‌های دفاعی و امنیتی بر لزوم کمک‌های آمریکا و اروپا برای تقویت اقتصاد اوکراین نیز اشاره می‌کند و می‌نویسد: «ایالات متحده و اروپا باید بپذیرند که اوکراین بخشی از غرب است. تنها در این صورت است که تلاش‌های کنونی ما بیهوده نخواهد بود.»

 

(https://www.foreignaffairs.com/articles/ukraine/2021-08-02/ukraine-part-west?utm_medium=social&utm_source=twitter_posts&utm_campaign=tw_daily_soc)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه