پایداری در اعتصاب و ثمربخشی تهدیدات مقاومت فلسطین

بنا به اعلام منابع فلسطینی دیشب دادستان نظامی رژیم صهیونیستی بالاخره پس از 141 روز اعتصاب غذا تسلیم خواسته اسیر هشام ابوهواش مبنی بر توقف بازداشت موقت وی شده و این اسیر قرار است اعتصاب غذای خود را تعلیق کند.

 

🔸 این تصمیم دادستان اسرائیل در حالی اعلام شد که 50 اسیر فلسطینی دیگر تصمیم گرفته بودند به منظور همبستگی با اسیر هشام ابوهواش دست به اعتصاب غذا بزنند. به هر حال این امر یک پیروزی دیگر پایداری و مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست است.

🔸 علاوه بر موج همبستگی ایجاد شده در میان فلسطینی با این اسیر که به شکل تظاهرات در شهرهای مختلف کرانه باختری ظاهر شد عامل اصلی تاثیرگذار تهدیدات مقاومت فلسطین بخصوص جنبش جهاد اسلامی بود که باعث شد رژیم صهیونیستی از ترس وقوع جنگی دیگر با غزه با آزادی اسیر ابوهواش موافقت کند.

🔸 سخنگوی گروهان‌های قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی، پیش از انتقال ابوهواش به بیمارستان ضمن هشدار نسبت به ادامه بی‌توجهی دشمن صهیونیستی به وضعیت این اسیر فلسطینی تهدید کرده بود که در صورت شهادت این اسیر، اوضاع کاملا تغییر خواهد کرد.

🔸 صبح روز اول ژانویه دو موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد. نهادهای مرتبط اسرائیلی گزارش‌ دادند که جهاد اسلامی در واقع پشت پرتاب موشک‌ها بوده و حماس به طور ضمنی موافقت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد با هدف قرار دادن چند پایگاه در غزه این حمله موشکی را تلافی کند اما با واکنش نادر مقاومت در نوار غزه و شلیک موشک‌های ضدهوایی سام7 به سوی بالگردهای اسرائیلی روبرو شد.

✅ این واکنش مقاومت و دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی اعتبار تهدیدات شاخه نظامی جنبش جهاد را روشن ساخت و با توجه به عدم پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا که امکان تنش را افزایش می‌داد رژیم صهیونیستی را وادار به آزادی این اسیر ساخت.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه