رژیم صهیونیستی و عدم تمایل به مذاکرات سازش

بنا به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم در جلسه هفته پیش خود با کمیته امنیت و امور خارجی اعلام کرده هیچ تصمیمی برای ورود به مذاکرات سیاسی با تشکیلات خودگردان ندارد و تحت هیچ شرایطی نظر خود را در این باره تغییر نخواهد داد.

 

🔸 این اظهارات نفتالی بنت نشان‌دهنده واهی بودن خیال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای از سرگیری مذاکرات و به نتیجه رسیدن رویکرد سازش است. خیالی که سبب شده با وجود کشتار روزانه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان همکاری امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را ادامه داده و مانع فعالیت گروه‌های مقاومت در کرانه باختری برای مقابله تجاوزات رژیم شود.

🔸 این اظهارات همچنین نشان‌دهنده وضعیت کلی حاکم بر منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌هاست و با این وضعیت روشن است که در این مقطع نمی‌توان هیچ ابتکاری سیاسی از سوی هیچ طرف خارجی را برای حل مسئله فلسطین انتظار داشت. رویکرد بی‌عملی دولت بایدن در آمریکا در قبال مسئله فلسطین نیز بر یک چنین ارزیابی از این مسئله استوار است.

🔸 پیامدهای این وضعیت و چنین اظهاراتی برای تداوم کابینه ائتلافی رژیم را نیز باید در نظر داشت. این اظهارات نفتالی بنت در واقع آب پاکی روی دست اعضای دولت ائتلافی از دو حزب چپ‌گرای کار و میرتس در رابطه با هرگونه مذاکره سیاسی با فلسطینیان ریخت.

🔸 در واقع جناح چپ و میانه‌رو نه تنها در دوره نخست‌وزیری بنت نمی‌تواند اقدام جدی در راستای برنامه سیاسی خود در رابطه با فلسطینی‌ها انجام دهد بلکه در صورت تداوم ائتلاف بعد از پایان دوره نفتالی بنت نیز این جریان مجبور به تداوم رویکرد راستگرایان خواهد بود.

✅ این را نیز باید در نظر داشت که یک هدف این اظهارات می‌تواند فشار بر تشکیلات خودگردان برای عدم پیگیری مسائلی مانند شکایت از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین‌المللی باشد.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه