توصیه کارشناس ضدایرانی؛ فشار کنگره به بایدن در مورد احیای برجام

ریچارد گلدبرگ کارشناس بنیاد ضد ایرانی دفاع از دموکراسی‌ها در یاداشتی با انتقاد از رویکرد دولت بایدن در قبال ایران نوشته است کاخ سفید پس از احیای توافق هسته‌ای آماده نبرد متفاوتی می‌شود و آن تلاش کنگره است برای استفاده از قانون «ارزیابی توافق هسته‌ای ایران» که در سال ۲۰۱۵ و پیش از برجام تصویب شد که به مجلس نمایندگان و سنا اجازه می‌دهد در قطعنامه مشترکی پیش از آنکه رئیس‌جمهور تحریم‌ها را بردارد مانع آن شوند.

🔹 گلدبرگ نوشته است: «واکنش کنگره باید سریع و خشن باشد. همانطوری که مسئول خروج از افغانستان برای همیشه بایدن خواهد بود، جدیدترین و بدترین توافق تاریخ هم تنها نتیجه شکست سیاست بایدن است.»

🔹 او توصیه کرده است: «کنگره باید مشروعیت توافقی را که تحریم‌های تروریسم را بدون هیچ تغییری در رفتار ایران تعلیق می‌کند مورد انتقاد قرار دهد. کنگره می‌تواند بگوید که هر توافقی که بازدید فعال از مواد و تأسیسات هسته‌ای اعلام نشده، پیمان عدم اشاعه هسته‌ای را تهی می‌کند.» گلدبرگ اضافه کرده: «اعضای مجلس نمایندگان و سنا نباید خود را با یک افتضاح سیاست خارجی دیگر از سوی کاخ سفید-که در حال سقوط آزاد سیاسی است- گره بزنند. به رئیس‌جمهور بگویید که مسیر دیگری را انتخاب کند.»

https://thedispatch.com/p/the-new-worst-deal-in-history

 

ارسال دیدگاه