رژیم‌ صهیونیستی به دنبال ایجاد یک کمربند نظامی اطراف ایران

رژیم‌صهیونیستی در هفته‌های اخیر اقداماتی انجام داده که وقتی آن‌ها را در کنار دیگر رویدادها و اقدامات مرتبط با این رژیم قرار می‌دهیم، این فرضیه در مقام تحلیل تقویت می‌شود که سران این رژیم با همراهی برخی سران عرب منطقه به دنبال ایجاد یک کمربند نظامی در اطراف ایران به منظور محاصره تهران هستند.

 

🔸 در چند سال اخیر رژیم‌صهیونیستی با حضور گسترده در قلمروی دو همسایه شمالی و شمال‌غربی ایران یعنی اقلیم کردستان عراق و جمهوری آذربایجان، اقدامات امنیتی و نظامی خود علیه ایران را گسترش داده و به توسعه زیرساخت در این حوزه پرداخته است. بنا به برخی گزارش‌ها تهدیدات امنیتی مانند ترور دانشمندان هسته‌ای یا حمله به مراکز هسته‌ای ایران با استفاده از ظرفیت خاک و آسمان این دو حوزه انجام شده است.

🔸 اما طی ماه‌های اخیر و پس از امضای توافق عادی‌سازی میان امارات و بحرین و رژیم‌صهیونیستی، تهدیدات این رژیم علیه ایران وارد مرحله جدیدی شده است. با این‌که در ابتدا سران امارات و بحرین انگیزه خود از عادی‌سازی را توسعه روابط اقتصادی و بهره‌مندی از توانمندی این رژیم در حوزه‌های مختلف فناوری اعلام کردند، لیکن پس از یک سال هر دو کشور اقدام به انعقاد قرادادهای نظامی و امنیتی کردند.

🔸 در آخرین مورد رژیم بحرین به طور علنی اعلام کرد که یک افسر عالی‌رتبه رژیم‌ صهیونیستی با هدف انجام هماهنگی‌های نظامی و امنیتی به طور مستمر در منامه مستقر خواهد شد. این رویداد تنها چند روز پس از رزمایش دریایی با حضور نزدیک به ۶۰ کشور شامل برخی کشورهای عربی و آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در دریای سرخ انجام شد که حضور این رژیم برای اولین‌بار اتفاق می‌افتاد.

✅ مجموع این رویدادها در یک نگاه کلی این احتمال جدی را در ذهن پررنگ می‌نماید که رژیم‌صهیونیستی با استفاده از ضعف‌های موجود در برخی از دولت‌های منطقه در حال ایجاد یک کمربند نظامی و امنیتی در اطراف ایران است تا از این طریق ضمن فشار آوردن به جمهوری‌اسلامی، تهران را از وارد نمودن ضربات در نقاط ضعف این رژیم (نوار غزه – جولان – لبنان) منصرف نماید.

 

 

ارسال دیدگاه